Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

4653
Mijn broodbakkunsten moeten het vooral hebben van een broodbakmachine, maar die is al enige tijd uit huis voor 'reparatie'. De coating van het mandje liet los, en aangezien het ding zich nog (net) binnen de garantie bevond zou dat keurig (door Coolblue) vervangen worden. Helaas is de machine bij het retourzenden (na reparatie, terug naar huis) verloren geraakt. Vervelend, maar wederom keurig opgelost: Ik krijg het volledige aankoopbedrag weer terug. Inmiddels ook alweer een nieuwe machine besteld, die morgen zou moeten arriveren. Da's maar goed ook, want dat supermarktbrood begon me echt tegen te staan.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

4655
Het duurde een paar dagen, maar mijn jongst geborene laat eindelijk goede activiteit zijn. De eerste dagen waren er wat luchtbellen, maar daar bleef het ook bij.

Ik heb roggebloem gebruikt ipv volkoren roggemeel, misschien dat het daarom wat langer duurde voordat het goed in volume verdubbelde.

Deze starter heb ik gemaakt volgens een eerder gedeeld recept ( https://www.theperfectloaf.com/beginner ... ough-bread) en de overige spullen staan klaar om een eerste brood te maken. Ik kan niet wachten.

Afbeelding
Profitec Pro 700 | Eureka Mignon XL