Re: Distributie en puck prep

83
gilleko B. schreef: di 29 mar 2022, 21:26 Dat ben ik volledig met je eens. Maalsel uit de Etzmax is fluffy perfect. Als ik de Eureka gebruik dan hutselfrummel ik meer, zo nodig met de roerstok.

Afbeelding
Wat zou voor ons stervelingen de goedkoopste (=minst dure) maler zijn die een gelijke kwaliteit hanteert? EtzMax zit nog ietsje boven mijn budget, een maler die 4 keer zo duur als als mijn complete setup...
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

87
Denk dat bijna alle Eureka maalers wel een goede prijs kwaliteit leveren. De XL heb ik zelf gehad en doet het erg goed voor het geld (in verhouding tot een Specialita een aardige upgrade, en de Etzmax is wel iets beter maar ook 3x de prijs).

Een stapje hoger heb je nog de Olympus van Eureka met 75mm titanium schijven voor €895 bij van Pommeren. Is wel een gigantisch bakbeest net als alle andere horeca malers, maar voor de prijs/prestaties redelijk onverslaanbaar.

Voor thuisgebruik zou ik alleen wel factoren als retentie, workflow, formaat etc. mee laten wegen. Dan komen maler als een XL of Niche mogelijk toch beter uit de bus.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

88
Niets aan Ypuh toe te voegen behalve dat tussen de Specialita en de XL prijstechnisch nog de SD van Eureka zit. Hij heeft dezelfde schijven/maalsel als de XL, maar dan zonder schermpje en voordeliger. Om die reden vind ik dat hij in het rijtje van adviezen thuis hoort.

Pti van dit forum had een aanbieding waardoor je hem nog voordeliger kan aanschaffen. Je zou hem kunnen vragen of die aanbieding nog bestaat.

Ik heb zelf de Niche en de SD. Beiden fijne, maar verschillende molens.