Goedenavond
Lange tijd afwezig geweest, druk bezig met van alles incl koffie. Ik heb 2 weken geleden op MP een e61 vw en rotatiepomp espressomachine gekocht. Ik had uiteindelijk de wijsheid van Rob nodig om erachter te komen welke machine ik in huis had gehaald. Ik was er zelf nooit achter gekomen. Het is wel een echte barnvondst, uit 2015 echter nauwelijks gebruik, geen sleutelsporen. Ietwat achterstallig onderhoud, droge rubbers etc, nauwelijks kalk. Buitenkant nieuwstaat.
Wim
Re: Wie o wie kent deze machine?
2Wie is Rob?
Welkom terug trouwens.
Welkom terug trouwens.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Rob is Rob Straatman Van Caffètec.
Weet jij Bobby welk merk bij deze machine hoort?
En thanks nice to be back!
Weet jij Bobby welk merk bij deze machine hoort?
En thanks nice to be back!
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 
4Nee, maar ik zie links een typeplaatje en rechts een merk of iets. Italiaanse kleuren. Heb je deze machine nog niet staan?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Typeplaatje is vrijwel onleesbaar vond ik.
Ik stuur een foto mee maar dan was het nog een raadsel.
Ben nu ook even de zetgroep opnieuw voorzien van rubbers en wat vet. Mij was het merk totaal onbekend.
Ik stuur een foto mee maar dan was het nog een raadsel.
Ben nu ook even de zetgroep opnieuw voorzien van rubbers en wat vet. Mij was het merk totaal onbekend.
6Ziet er best mooi uit. De vorm van de portafilters (ronde onderkant, niet hoog) en de kranen hebben een hoog Faemagehalte. De meters met de verchroomd verschroefde omlijsting ziet er ook mooi en solide uit. Ben benieuwd. En een enorm diepe lekbak. Mooi. Het doet mij sterk denken aan een BFC.
️

7“Levetta” doet ook aan BFC denken
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
8Er zit ook wel iets van Fiorenzato in het ontwerp, maar de verschillen met bijv. een Ducale zijn wel groot... Ik weet het niet.
9BFC dacht ik ook, ook vanwege de naam + de keuze van de meters. Maar kan er niks van vinden. De grote lekbak is wel opvallend maar kan het niet plaatsen.
10Mooi dat ik niet de enige met die gedachten speelde. Vond de lekbak erg op een expobar lijken en kranen lijken op de e61 Faema originale. Aangezien ik de originale in bezit heb zijn deze kranen tikkeltje kleiner.
Kortom heerlijk zo een niet domestic machine, heb je tenminste plaats om te sleutelen. Ik stuur nog een foto van de binnenkant en als dat niet helpt dan maak ik het merk bekend
Kortom heerlijk zo een niet domestic machine, heb je tenminste plaats om te sleutelen. Ik stuur nog een foto van de binnenkant en als dat niet helpt dan maak ik het merk bekend