Re: Ceado E37s ssp maalschijven gevraagd

21
En nu? Welke wordt het?

(Die reclame, dat logo mag wel wieberen hoor. Is wel heel pontificaal in your face nog even apart eronder. Krijg je korting? Laat dan maar staan, die gun ik je! De naam had je al genoemd in de tekst en lijkt mij voldoende.)

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

22
Ik denk dat Adriaan gewoon wat bijlages uit een email via drag and drop gedeponeerd heeft. Vind het wel frappant dat Italmill de moeite neemt om schijven met twee verschillende slijp- en dus maalprofielen te maken, maar ze dan niet beide met twee verschillende coatingen op de markt brengt. Die coating doet namelijk niets anders dan slijtvastheid bevorderen en prijs opvoeren. Ik snap niet wat de gedachte daarachter is... Zou het zo zijn dat de minder agressieve schijf voor een minder sterke (110V) maler bedoelt is ofzo? Maar waarom zou je die dan niet óók met TiN coaten?

23
Ik hoorde eens over een malerproducent die schijven binnenkreeg die uitstekend waren maar er wat 'gevlekt' uitzagen, wat geheid gedonder zou geven bij zenuwachtige klanten . Toen hebben ze die maar laten TiN coaten en wat duurder gemaakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

24
Pti schreef:Ik denk dat Adriaan gewoon wat bijlages uit een email via drag and drop gedeponeerd heeft. Vind het wel frappant dat Italmill de moeite neemt om schijven met twee verschillende slijp- en dus maalprofielen te maken, maar ze dan niet beide met twee verschillende coatingen op de markt brengt. Die coating doet namelijk niets anders dan slijtvastheid bevorderen en prijs opvoeren. Ik snap niet wat de gedachte daarachter is... Zou het zo zijn dat de minder agressieve schijf voor een minder sterke (110V) maler bedoelt is ofzo? Maar waarom zou je die dan niet óók met TiN coaten?
Ik denk aan de RedSpeed omdat die in mijn optiek het meest agressieve profiel hebben, maar waar ik dan weer huiverig voor ben dat de mijn geliefde Malabar evt toch zou gaan sproeien, wat die nu niet doet met de standaard schijven, tja word dan typisch een gevalletje doen het of doen ze het niet. ?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

26
Ypuh schreef: za 11 jun 2022, 09:49 Die rode vind ik het mooiste!
Eigenlijk zouden we een transparante maler moeten hebben, waarin je die prachtige maalschijven de hele dag kunt zien, met lampjes erop! Of gewoon een setje maalschijven aan een halsketting om mee te pronken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

27
fransg schreef:
Eigenlijk zouden we een transparante maler moeten hebben, waarin je die prachtige maalschijven de hele dag kunt zien, met lampjes erop! Of gewoon een setje maalschijven aan een halsketting om mee te pronken.
+ een koffiepraat tatoeage op de arm.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

28
Op mijn lagere school mocht een kind dat iets bijzonders had (bijvoorbeeld een wandelende tak of een door opa gemaakte elektriseermachine waarvan je haar overeind ging staan en die bliksem kon maken) dat mee naar school nemen en demonstreren. Als het echt iets aparts en zeldzaams was of iets heel nieuws, dan mocht je er ook mee langs de andere klassen waar de lessen dan even werden onderbroken voor dit 'breaking news'.

Je was dan een extra dagje jarig, het heertje (of de dame) van de dag.

Nog steeds is het extra leuk als je een nieuw mooi ding hebt gekocht en kunt laten zien.

Toen ik 20 jaar terug nog lang geen rijbewijs had stond ik ervan te kijken dat de echtgenoot mijn toenmalige geliefde een nieuwe lease-wagen kreeg en alle mannen in de straat van de Vinex wijk 's avonds even kwamen kijken en bewonderen en feliciteren. Ook dat was een extra verjaardag, een klein gelukje en op zijn beurt ging hij, wanneer een buurman een nieuwe had, daar ook even mee-vieren dat het leven goed is en het geluk binnen bereik.

Een setje extra mooie maalschijven is wel het minste dat je jezelf mag gunnen!

@3aan, plaats je mooie eigengemaakte foto's straks?

30
fransg schreef: za 11 jun 2022, 10:05
Haha :D dat zou wat zijn. Leuk!
Slayer Single, Weber Key MK2, 2x Lagom 01, P64