Re: Eureka Oro Mignon single dose

221
Keyser schreef: vr 25 feb 2022, 22:22 Ik zal nog wel wat uitgebreider mijn ervaring beschrijven, maar wat mij tegenvalt is dat ik het echt een vibo vind. Wat kan dat ding trillen. Daarmee vergeleken is de Niche erg stil. Het gaat om het geluid van de motor die in de kast trilt. Het geluid van het malen vind ik fijner dan de Niche. Zachter op zijn manier. Hebben anderen deze ervaring ook? Heeft de Eureka XL dat ook?

Ik heb er rubberen matjes onder gelegd zodat het niet door trilt. Dat scheelt iets in het geluid.
Dit is inderdaad ook wel mijn ervaring ja. Hij maakt best een brommend geluid. Maar ja, hij kent zijn eigen krachten niet hè. Wij hebben een glad keramisch keukenblad. Als je hem verplaatst en dan op een net gepoetst stukje zet, trilt ie gewoon letterlijk zichzelf weg, haha. Maar ja.

Zet je hem dan neer, laat je hem een minuut of 2/3 rusten heeft ie zich al "vast" gezet.

Schitterend maalsel, maar nog steeds een beetje gedoe met constante bakkies zetten. Ligt puur aan mijn onervarenheid hoor. Want bij 5 x malen achter elkaar, zit er hooguit 0,1/0,15G verschil in totaal tussen alle 5 de malingen. Heb alle 5 de malingen naast elkaar gelegd op wit papier en mijn oog ziet er echt nagenoeg geen verschil in (ja, een amateur vergelijkt het zo, haha). Dit was bij de ingebouwde maler van de Sage wel ff anders!

Ik ben er in elk geval mega blij mee en ga hier nog jaren lol mee hebben :)
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Re: Eureka Oro Mignon single dose

222
Aan alle mensen die destijds voor deze maler gekozen hebben:

Inmiddels zijn we met zijn allen een paar maanden verder en ben ik erg benieuwd:

Hoe bevalt jullie de Oro?

Het is misschien vaker zo, maar waar dit een erg veel besproken topic was, is eigenlijk na een paar weken dattie uit kwam er weinig meet over gesproken hier :oops:
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Re: Eureka Oro Mignon single dose

226
ErikW schreef: wo 15 jun 2022, 09:20 "Ik geniet, in stilte, nog elke dag van mijn mooie nieuwe maler."
Zit je dan alleen maar naar te glimmen?! ;)
Of is dit eindelijk een maler die helemaal geen geluid maakt? :?:
Haha! Ik zit de hele dag alleen maar in stilte naar dat ding te kijken, hoe mooi die is :mrgreen:

Nee, gekkigheid. De maler is zeker niet helemaal stil, maar het geluid dattie tijdens malen maakt, is een stuk aangenamer dan wat (inmiddels ) van een aantal andere heb gehoord.

Ook ik ben nog elke dag super blij dat ik destijds een sprong in het diepe heb gemaakt met de keus voor deze maler. Ik geniet elke dag can heerlijke koffie - dranken en verspil nagenoeg niks meer qua bonen :D
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Re: Eureka Oro Mignon single dose

228
Zit er qua kwaliteit een verschil tussen de XL en deze Oro?
Ik was van plan om de XL aan te schaffen maar twijfel nu omdat ik de Oro qua looks mooier vind.
Wij drinken nu eigenlijk altijd de zelfde bonen dus voor de afwisseling van bonen koop ik hem niet.
Wellicht is er iemand met het zelfde probleem geweest ;)?

Re: Eureka Oro Mignon single dose

230
Kan er eventueel ook een hopper op de Oro?

De XL heeft wel ook nog een voordeel door de timer. Makkelijk als je 1 soort boon gebruikt. Dan zou ik persoonlijk de XL kiezen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’