Re: Eureka Oro Mignon single dose

231
Op de SD zit al een mini hopper, maar zodra je die gebruikt zal je zelf voor timer moeten spelen én je koffie gemalen achteraf moeten afwegen.
Dan kan je beter een XL nemen.
Een grotere hopper plaatsen kan altijd (max diameter onder is 41,4mm) maar dan geldt hetzelfde als hierboven.

Mij maakt het niet uit dat het malen iets langer duurt dan bij een XL. Het is onderdeel van mijn proces/ritueel (afwegen, malen, verdelen, tampen etc) en dat mag bij elkaar best een minuut of 2 kosten.

Voor mij waren de kosten doorslaggevend, 200 euro extra voor een grotere hopper en timer vond ik gewoon te veel.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

232
Qua functies ben ik nog redelijk “analoog” gebruik op dit moment een demoka van >10jaar. Momenteel weeg ik achteraf en ben daar aardig goed in geworden dus weet ik niet of een timer iets voor mij is 😆.
Na jullie berichten sta ik denk ik er zo voor XL 40% - 60% Oro
Denk dat ik liever weeg dan een timer gebruik.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

234
Pti schreef:Ja, de bonen in het reservoir drukken de te malen koffie de maalkamer in waardoor een XL sneller is, zo;n 4,5 tot 6 seconden voor een dubbel shot, dat red je met een ORO niet. Het leegdraaien van de ORO duurt langer, maar heeft ook minder retentie als gevolg.
Hoeveel is een dubbelshot?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

236
@3aan schreef: di 21 jun 2022, 15:18
Pti schreef:Ja, de bonen in het reservoir drukken de te malen koffie de maalkamer in waardoor een XL sneller is, zo;n 4,5 tot 6 seconden voor een dubbel shot, dat red je met een ORO niet. Het leegdraaien van de ORO duurt langer, maar heeft ook minder retentie als gevolg.
Hoeveel is een dubbelshot?
Afhankelijk van origine en brandgraad doet de XL 4,5 tot 6 seconden over ca. 14 tot 20 gram, oftewel een dubbelshot.