Re: Wat drink je nu?

3331
PNG Hoofdkwartier. Erg vermakelijk na een tijdje naturals gebrouwen te hebben en nu weer deze. Hoe espresso qua smaak kan verschillen. Zowel de natural uit Ethiopië als deze PNG naast elkaar laten proeven door vrienden. Ja dat proeven wij toch niet, ja, toch wel.
Afbeelding

Afbeelding

3332
Van Het Hoofdkwartier:
Drie Afrika Melange
Classic: Colombia La Guamara
In mijn bakjes op het moment de Classic Columbia is geweldig, prachtig crema, volle smaak!
En de 3 Afrika melange, is dit keer een heel lekkere!
@Pti mijn ordernr #11206 heb je daar nog van rondslingeren, of hebben jullie alweer een nieuwe melange? Mocht je deze melange in die specifieke vorm nog hebben, dan zou ik graag een volle kilo wensen!

3335
RoosW schreef: wo 13 jul 2022, 13:07 Van Het Hoofdkwartier:
Drie Afrika Melange
Classic: Colombia La Guamara
In mijn bakjes op het moment de Classic Columbia is geweldig, prachtig crema, volle smaak!
En de 3 Afrika melange, is dit keer een heel lekkere!
@Pti mijn ordernr #11206 heb je daar nog van rondslingeren, of hebben jullie alweer een nieuwe melange? Mocht je deze melange in die specifieke vorm nog hebben, dan zou ik graag een volle kilo wensen!
Was als ik het zo zie het laatste stukje met meer naturals erin, zit nu weer gewassen koffie in de roulatie dus zal anders zijn.

@joeyvn Heerlijk!! Vind het zelf altijd leuk om het als dessertje te doen voor gasten, valt altijd goed in de smaak en is enorm simpel.

3337
Denk Italiaans.

Affogato is een Italiaans ijsdessert, waarbij een bolletje vanille-ijs in een kopje wordt overgoten met hete espresso. Affogare betekent verdrinken in het Italiaans, en het bolletje ijs verdrinkt min of meer in de espresso.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3338
bobbee schreef: vr 15 jul 2022, 15:54 Denk Italiaans.

Affogato is een Italiaans ijsdessert, waarbij een bolletje vanille-ijs in een kopje wordt overgoten met hete espresso. Affogare betekent verdrinken in het Italiaans, en het bolletje ijs verdrinkt min of meer in de espresso.
Is lekker, pas nog ergens gehad als dessert met wat slagroom. Echter nooit erop gekomen om het zelf te maken. Terwijl het zo simpel is.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

3339
Laatst was ik bij Frans om een zakje Oscar op te halen, kreeg dus een espresso van boontjes uit Cuba. Met de vraag waar hij ze vandaan had reageerde hij enthousiast: 'van mijzelf!'. Toen ik naar huis wilde gaan rende hij toch snel naar achteren en drukte zo'n bakje met boontjes in m'n hand. 'Als jij dan in jouw beurt ook iets leuks doet voor de mensen van koffiepraat' was het motto.
Vandaag zelf een espresso gezet en wat was ie lekker zeg. Nogmaals dank Frans! Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

... / 078S

3340
bobbee schreef: vr 15 jul 2022, 15:54 Denk Italiaans.

Ik heb dit als versnapering destijds met een paar verschillende varianten geprobeerd, en ben uiteindelijk na wat gerommel uitgekomen op:

120gram Vanille Ijs (gewoon cheapass Bourbon ijs Lidl)
120gram ijsblokjes.
120gram Koude volle melk. (Heel kort opschuimen, puur voor beetje volume, zeg 35 graden)
Dubbele espresso shot (bij mij deze doorgaans met groot bakje, 21 gr in, 45gr uit)

Alles in de Nutribullet en helemaal de moeder laten blenden.

Schenken in twee glazen en die glazen een minuutje of 5 a 10 in de vriezer.

Echt : Starbucks mocht willen dat ze hem zo puur konden maken *kwijl* :)
Coffee, sleep, Coffee, repeat
Bijlagen