Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

461
gilleko B. schreef:De zoete volle.smaak van de melkverdwijnt bij te hoge temperatuur of bij een te grof opschuimen. Zeepsop ipv verf structuur.

Afbeelding
Ja boven de 70c. Dan is het niet meer lobbig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

463
Een Victron omvormer van 24V naar 230V 800VA zo'n 650 Watt

Waarom?

Voor m'n Kar met kacheltje van 2,5kW Ledverlichting en Koeler een Honda EU30is aggregaat die net voldoende vermogen heeft om ook de koffiemolen te bedienen echter is mijn huidige molen de Ceado E37S spelbreker met z'n 400watt en hogere inschakelstroom, daarbij is de bediening electronisch en zodoende ging tijdens malen en gelijktijdig de aggregaat uit de idle mode, dan ging de molen in de stress, daarom gekozen voor een separate voeding voor de Ceado, heb gekozen voor 24 volt dan hoefde ik geen aparte acculader te kopen deze had ik nog van een gesloopte scootmobiel waarin ik kort daarvoor nog 2 nieuwe accu's had geplaatst, kort daarna begaf de besturing het door waterschade, deze eenheid was net boven de bodemplaat gemonteerd en was hevig gecorrodeert, ging 375 euro kosten, dus gesloopt en accu's en lader gerecupereerd en de benodigde bekabeling.

De omvormer kwam via MP van een verkoper die mij de omvormer gunde voor een heel lief prijsje en heeft hem aan huis bezorgd en er komt ook nog een Bluetooth Dongle bij, waar je met een App alle parameters kan instellen etc.

Met deze app kan je precies uitlezen wat de molen verbruikt en of het zin heeft om de Ecomode te gebruiken, de beide accu's kunnen gemonitord worden en nog veel meer.

De molen werkt er perfect op en ben in m'n Sas!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst gewijzigd door @3aan op do 21 jul 2022, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

469
Madencio schreef: vr 29 jul 2022, 19:03 Op aanraden van Frup, een waterontharder voor het hele huis. Nooit meer filters in de tank! IMG_20220729_134008.jpg

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Die gaan wij binnenkort ook aanschaffen, dus kan wel wat tips gebruiken. Vanwaar dat je deze hebt genomen?
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

470
Geenstijl schreef: vr 29 jul 2022, 19:10
Frup schreef: do 21 jul 2022, 13:04 Voor het gemak bij single dosen, vooral als er visite komt.
20 buisjes voor € 12,34, helemaal uit het verre China.
Er passen precies 18 gram bonen in.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Linkje aub? :)
Op etsy verkopen ze ook van dit soort systemen.

Voorbeeldje: https://www.etsy.com/nl/listing/1157879 ... ABEALw_wcB

Wel iets prijziger, maar vond het er wel aardig uit zien.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.