Re: Wat drink je nu?
3431Inmiddels aan de Colombia La Guamara van HK. Moet toch zeggen dat die me wat beter bevalt dan de Myanmar.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario
Kek kleurtje dat roze!Willemduijv schreef:Na een tijdje weer aan de vintage espresso melange van HK. In mijn herinnering was die een stuk donkerder gebrand. Maar verrassend lekker uit de robot.
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Jouw bevinding is juist! We hadden een poosje een andere Braziliaanse koffie (die een groot aandeel heeft in de melange) die hoger zat in zijn zuren. We zijn naar een kleine aanpassing in de verhouding en 218 graden eindtemperatuur gegaan, nu de nieuwe oogst van de Brazilië weer dichter bij het smaakprofiel van voorheen zit is de eindtemeratuur van vintage weer terug naar 216. Goed opgemerkt!Willemduijv schreef: do 01 sep 2022, 09:22 Na een tijdje weer aan de vintage espresso melange van HK. In mijn herinnering was die een stuk donkerder gebrand. Maar verrassend lekker uit de robot.
Dank. Zit het toch nog goed met die smaakpapillenPti schreef:Jouw bevinding is juist! We hadden een poosje een andere Braziliaanse koffie (die een groot aandeel heeft in de melange) die hoger zat in zijn zuren. We zijn naar een kleine aanpassing in de verhouding en 218 graden eindtemperatuur gegaan, nu de nieuwe oogst van de Brazilië weer dichter bij het smaakprofiel van voorheen zit is de eindtemeratuur van vintage weer terug naar 216. Goed opgemerkt!Willemduijv schreef: do 01 sep 2022, 09:22 Na een tijdje weer aan de vintage espresso melange van HK. In mijn herinnering was die een stuk donkerder gebrand. Maar verrassend lekker uit de robot.