Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

521
RoosW schreef: di 06 sep 2022, 09:22 Niet zelf gekocht, een cadeau van mijn kinderen en mijn vrouw met mijn verjaardag, twee 1,2 liter Fellow Athmos containers, en jawel, de absurditeit op koffie gebied: De Ember Mug 2
Met die laatste ben ik erg blij, na mijn maag chirurgie kan ik slechts kleine slokjes nemen met veel tussenpozen, resulterend (bij Americano, mijn koffie preferentie) in immer koude laatste slokjes. Maar nu dus niet meer, ik heb hem op 60c gezet en hij blijft een hele tijd stomend warm :)
Direct ook heel handig vond ik, hij slow-blinkt wit als de koffie 'te heet' is (boven de ingestelde temperatuur) en switched naar 'jouw' kleur als ie de ingestelde waarde bereikt heeft.
5ece7831f0f4196bb4298533.jpg
Ja mooi, ik ben d'r ook blij mee. Gebruik 'm voor kruidenthee tussen de espresso's door. Water op 65ºC (ingesteld op het keteltje) erin, meteen drinkbaar en blijft op die temp wanneer ik af en toe een slok neem.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

522
fransg schreef: di 06 sep 2022, 10:06
RoosW schreef: di 06 sep 2022, 09:22 Niet zelf gekocht, een cadeau van mijn kinderen en mijn vrouw met mijn verjaardag, twee 1,2 liter Fellow Athmos containers, en jawel, de absurditeit op koffie gebied: De Ember Mug 2
Met die laatste ben ik erg blij, na mijn maag chirurgie kan ik slechts kleine slokjes nemen met veel tussenpozen, resulterend (bij Americano, mijn koffie preferentie) in immer koude laatste slokjes. Maar nu dus niet meer, ik heb hem op 60c gezet en hij blijft een hele tijd stomend warm :)
Direct ook heel handig vond ik, hij slow-blinkt wit als de koffie 'te heet' is (boven de ingestelde temperatuur) en switched naar 'jouw' kleur als ie de ingestelde waarde bereikt heeft.
Ja mooi, ik ben d'r ook blij mee. Gebruik 'm voor kruidenthee tussen de espresso's door. Water op 65ºC (ingesteld op het keteltje) erin, meteen drinkbaar en blijft op die temp wanneer ik af en toe een slok neem.
Precies, heel handig :) Was alleen een tijd aan het emmeren om de firmware up-to-date te krijgen, de instructies van Ember hielpen voor geen meter, uiteindelijk andere instructies gevonden met een extra (tussen) stap die het wel voor elkaar kreeg, slordig design hoor! Maar goed als je eenmaal weet wat er extra gedaan moet worden (en je je in verbijstering afvraagt waarom die tussen stap het verschil maakt??) was het dan ook zo gedaan.
Ik heb wel steeds gedonder met die app, hij ziet de beker, maar niet altijd, wil dan niet 'connecten' moet je de beker wissen en een 'nieuwe' toevoegen doet ie het weer een tijd. Geen beste software designers hoor.
Maar goed, met de aan/uit knop doet ie wat ie moet doen, en zolang je niet met de instellingen wil veteren, komt het dus wel goed.

523
RoosW schreef:
fransg schreef: di 06 sep 2022, 10:06
Precies, heel handig :) Was alleen een tijd aan het emmeren om de firmware up-to-date te krijgen, de instructies van Ember hielpen voor geen meter, uiteindelijk andere instructies gevonden met een extra (tussen) stap die het wel voor elkaar kreeg, slordig design hoor! Maar goed als je eenmaal weet wat er extra gedaan moet worden (en je je in verbijstering afvraagt waarom die tussen stap het verschil maakt??) was het dan ook zo gedaan.
Ik heb wel steeds gedonder met die app, hij ziet de beker, maar niet altijd, wil dan niet 'connecten' moet je de beker wissen en een 'nieuwe' toevoegen doet ie het weer een tijd. Geen beste software designers hoor.
Maar goed, met de aan/uit knop doet ie wat ie moet doen, en zolang je niet met de instellingen wil veteren, komt het dus wel goed.
Soms helpt het om je GPS (locatie) aan te zetten. Iets met beveiliging ofzo.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

524
Die staat bij mij altijd aan, dus dat gaat niet helpen, na verloop van tijd (bij niet connecten) krijg ik dan ineens een bluetooth pair verzoek, die dan wegwipt voor je iets kunt doen.
Lijkt me dus iets daarmee, maar ja, ik heb een Bose QuietComfort 35, die dus moeiteloos uren via Bluetooth werkt, wie het weet mag het zeggen. Ik vermoed dat het exact hetzelfde probleem is als wat de firmware update immer doet stoppen op 50% de update doet dan een disconnect-korte pauze-reconnect en dat gaat dus zonder de tussenstap echt altijd zo, met tussenstap, na dat je alles wat met de app en bluetooth connectie van de mok gewist hebt (en de cache) van voor de installatie, herinstalleren app, de app opstarten NOG NIET PAIREN, de beker op pairen zetten (blauw knipperen) maar snel naar Bluetooth instellingen van je telefoon, en daar pairen met de beker ipv in de app.
Daarna dan pas pairen in de app, mogelijk eerst weer op pairen zetten, alles doorlopen en de firmware update starten en het loopt als een zonnetje..
Als de app disconnect pakt de telefoon het even over, en dan loopt ie dus wel door.

526
bobbee schreef: di 06 sep 2022, 10:29
Afbeelding
Komt mij bekend voor van de Wemo insight pluggen die ik gebruik. Als die connectie verliest met het wifi netwerk kan ik weer aan de bak...
Dat is toch bizar dat ze zulke zaken zo gebrekkig ontwerpen en duidelijk niet genoeg testen voor ze het de wereld in trappen??
De beker zelf is degelijk, prettig in gebruik, doordacht hardware design, keramisch (wat mij verbaasde) en dik in orde, maar de software is om te huilen, althans het connectivity gedeelte! Voelt aan als een sluitpost, een 'het moet nog effe snel klaar' dingetje.

527
RoosW schreef: di 06 sep 2022, 10:38maar de software is om te huilen, althans het connectivity gedeelte! Voelt aan als een sluitpost, een 'het moet nog effe snel klaar' dingetje.
Ik wist niet dat er nieuwe software was dus heb het even geprobeerd, ging meteen 100% goed.

Ik vraag me af of jullie wel gewoon een Iphone hebben gebruikt of een ander telefoonapparaat?

in stappen:

1) 2) 3) 4) 5)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino