Re: Wat drink je nu?

3441
De Black Betty van Het Hoofdkwartier was op dus maar de volgende zak aangebroken, de Myanmar bewaar ik nog heel even tot de Bianca er is, de enige twee pogingen op de FrankenAscaso waren geen prettige drink ervaring.
Nu dus de Colombia Classic in de molen, zelfde stand als de BB, en na een dag of twee (ja ik ben niet altijd even opmerkzaam) toch de indruk dat dit een wat 'stevige' koffie opleverde, en zeker mijn 'openings shot' was ermm heftig (mijn eerste bakkie altijd espresso, de rest vaak een Lungo of Americano).
Maar eens de moeite genomen om m'n kopje (Hoofdkwartier kopje, lekker drinken uit dat ding!) even te wegen voor en na..
Dus :lol: 18gr koffie, 30 seconden, 22gr output :shock:
Ah, dat verklaard een boel :mrgreen:
Molen een tandje terug en nu naar een 18gr -> 30 seconden -> 32gr output,
Ohh, wat een verschil, net even als espresso zonder gedonder naar binnen gegoten, en smooth, velvet, een echte choco bom, zo anders!
De molen nog een mini mini tikje losser, zou nu goed moeten staan ;)

3444
bobbee schreef:Gebrand in de Gene Cafe. Heerlijke espresso, lekker in balans en dat allemaal ondanks die witte pluim in de crema door te weinig druk op het einde van de extractie.

[img]https://up.picr.de/44353931so.jpg[/img]
Dank voor de toelichting van die witte bubbels. Ik hoor Frans en jij wel eens van die Info doen, waar ik erg veel aan heb. Dat natuurkundig mechanisch proces wordt voor mij beetje bij beetje helderder. Wanneer zo'n stukje ad hoc info lees probeer ik verder op het net uit te spitten. Doet een met behulp van Artisan aan te sturen brander niet meer recht aan jouw kennisniveau?

Afbeelding

3445
Ik klungel maar wat hoor.
Mijn Quest kan alleen worden uitgelezen met Artisan. Helaas niet aansturen.
De Gene Cafe doet het ook erg leuk met goede groene bonen. Mooi simpel en met digitale temperatuur instelling, de Quest heeft een potmeter voor de stroomtoevoer naar het element maar geen temperatuur gestuurd iets. Hmmm, zou daar een pid op kunen. Eens kijken of iemand dat al eens heeft gedaan en gedocumenteerd. Zelf kan ik dat niet uitvinden dus moet ik het kopieeren.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3446
RoosW schreef: wo 14 sep 2022, 09:16
18gr koffie, 30 seconden, 22gr output :shock:
Je houdt van strakke bakkies. Wat lekkerder is 18 gram bonen en 36 koffie in 30 sec
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

3447
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Gebrand in de Gene Cafe. Heerlijke espresso, lekker in balans en dat allemaal ondanks die witte pluim in de crema door te weinig druk op het einde van de extractie.
Dank voor de toelichting van die witte bubbels. Ik hoor Frans en jij wel eens van die Info doen, waar ik erg veel aan heb. Dat natuurkundig mechanisch proces wordt voor mij beetje bij beetje helderder. Wanneer zo'n stukje ad hoc info lees probeer ik verder op het net uit te spitten. Doet een met behulp van Artisan aan te sturen brander niet meer recht aan jouw kennisniveau?

Afbeelding
https://michaellawrie.com/2019/10/15/pi ... o-and-tc4/

Gevonden. Weet niet of ik dit kan maar in ieder geval iets te doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3448
ronald22 schreef: ma 19 sep 2022, 15:53
RoosW schreef: wo 14 sep 2022, 09:16
18gr koffie, 30 seconden, 22gr output :shock:
Je houdt van strakke bakkies. Wat lekkerder is 18 gram bonen en 36 koffie in 30 sec
Oef nee, helemaal niet, meer van de 18gr 25-30 seconde (varieert per boon) -> 42-45gr uit. Waar ik dus ook na dat laatste kleine tikje op uit kwam.
Ben met de Bianca nu, na enige dagen, nog steeds aan het zoeken naar wat het beste profiel is om als standaard te gebruiken VOOR ik ga lopen rommelen aan allerhande pre-infusie automatische toestanden. Al hielp het niet mee dat ik twee hele dagen van de wereld was met Migraine. Gelukkig maar een twee daagse aanval, als mijn medicijnen te laat ingenomen worden kan het ook zomaar 4 dagen duren..

3449
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:

Afbeelding

Kost wel een hoop tijd en gepriegel. En je moet dan ook wel echt leuk vinden. Knap gedaan van die kerel.

Afbeelding

3450
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Dank voor de toelichting van die witte bubbels. Ik hoor Frans en jij wel eens van die Info doen, waar ik erg veel aan heb. Dat natuurkundig mechanisch proces wordt voor mij beetje bij beetje helderder. Wanneer zo'n stukje ad hoc info lees probeer ik verder op het net uit te spitten. Doet een met behulp van Artisan aan te sturen brander niet meer recht aan jouw kennisniveau?

Afbeelding

Kost wel een hoop tijd en gepriegel. En je moet dan ook wel echt leuk vinden. Knap gedaan van die kerel.

Afbeelding
Andere reden. Geen cash beschikbaar of over voor een Aillio....
Afbeelding