Re: gespot

2501
bobbee schreef: ma 19 sep 2022, 09:08
Ruben- schreef:
Verenjano schreef: zo 18 sep 2022, 19:43 Francesco heeft een Olympia Club te koop staan :O

http://www.francescoceccarelli.eu/Annun ... a_club.htm
Mooi ding. Maar wat een website, alsof ik 30 jaar terug in te tijd ga
Afbeelding

Zit de foto's te bekijken, maar hij maakt er wel echt wat moois van.
Francesco maakt zich drukker om de espressomachines dan zijn website. Is wel echt een bekende wereldwijd.
Afbeelding
Dat geloof ik graag als ik die foto's zo zie.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

2502
GuidovW schreef: za 17 sep 2022, 22:14 Ik ben in contact met de verkoper, maar hij heeft geen verstand van de maler (wel van de prijs….).
Hij heeft een partij koffiespullen over gekocht om te handelen.
Mogelijk is het een horeca maler is geweest, waarschijnlijk 3 jaar oud.
Schijven versleten….?
Hoe kwetsbaar is het weeg systeem….?
Zie een Guido bij de bieders staan. Een redelijk bod waarmee je wel kans maakt bij een handelaar lijkt mij :).

Neem aan dat je het Etzmax topic al eens doorgelezen hebt. Daarin staat ook de nodige info over de verschillen tussen modellen.

Persoonlijk denk ik dat er niet zoveel mis kan zijn bij deze machines, al zou ik bij aankoop wel even een PF meenemen en een handje vol bonen om het weegmechanisme te testen en ook de cone losdraaien voor een visuele inspectie (~20 seconden werk).

De schijven zouden goed moeten zijn voor 1000kg aan bonen, dat is voor alles behalve een drukke koffiezaak erg veel. Het vervangen van de schijven gaat volgens mij gepaard met het vervangen van de gehele 'Etzjet'-module incl. motor. Die kost los ca. €500, maar volgens mij hebben ze een soort inruil programma dat je de oude inlevert voor hergebruik en de nieuwe voor de helft van de prijs kunt aanschaffen. Daarvoor is het goed dat je alvast even contact gelegd hebt met Etzinger, al verwacht ik niet dat het nodig is (vandaar visueel inspectie). Mocht het wel nodig zijn dan denk ik niet dat Etzinger heel moeilijk doet.

De Plus W vs. MediumW vs. LightW heb ik in het Etzmax topic al eens uiteen gezet. Ik ben van mening dat je voor thuisgebruik geen voordeel kunt halen uit de duurdere modellen, behalve dat de maalschijven wat langer mee gaan doordat ze van een ander materiaal gemaakt zijn. De verschillen zitten met name in de passieve- (MediumW) en actieve koeling (Plus W). Dat gaat pas van waarde zijn als je 10-tallen activaties per uur doet, iets dat in een thuissetting zelden voorkomt en de enkele keer dat het voorkomt kan een LightW dat ook wel aan.

Verder zijn de machines identiek wat juist een positief punt is, alleen zou ik dus voor tweedehands Plus W niet meer willen betalen dan een MediumW/LightW. Die laatste kost je ongeveer €1.900 nieuw, dus €1200 lijkt me redelijk (alhoewel, ik de mijne er niet voor weg doe! :mrgreen:).
Laatst gewijzigd door Ypuh op ma 19 sep 2022, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

2508
Ypuh schreef: ma 19 sep 2022, 10:26
GuidovW schreef: za 17 sep 2022, 22:14 Ik ben in contact met de verkoper, maar hij heeft geen verstand van de maler (wel van de prijs….).
Schijven versleten….?
Zie een Guido bij de bieders staan. Een redelijk bod waarmee je wel kans maakt bij een handelaar lijkt mij :).

Neem aan dat je het Etzmax topic al eens doorgelezen hebt. Daarin staat ook de nodige info over de verschillen tussen modellen.

Persoonlijk denk ik dat er niet zoveel mis kan zijn bij deze machines, al zou ik bij aankoop wel even een PF meenemen en een handje vol bonen om het weegmechanisme te testen en ook de cone losdraaien voor een visuele inspectie (~20 seconden werk).

De schijven zouden goed moeten zijn voor 1000kg aan bonen, dat is voor alles behalve een drukke koffiezaak erg veel. Het vervangen van de schijven gaat volgens mij gepaard met het vervangen van de gehele 'Etzjet'-module incl. motor. Die kost los ca. €500, maar volgens mij hebben ze een soort inruil programma dat je de oude inlevert voor hergebruik en de nieuwe voor de helft van de prijs kunt aanschaffen. Daarvoor is het goed dat je alvast even contact gelegd hebt met Etzinger, al verwacht ik niet dat het nodig is (vandaar visueel inspectie). Mocht het wel nodig zijn dan denk ik niet dat Etzinger heel moeilijk doet.

De Plus W vs. MediumW vs. LightW heb ik in het Etzmax topic al eens uiteen gezet. Ik ben van mening dat je voor thuisgebruik geen voordeel kunt halen uit de duurdere modellen, behalve dat de maalschijven wat langer mee gaan doordat ze van een ander materiaal gemaakt zijn. De verschillen zitten met name in de passieve- (MediumW) en actieve koeling (Plus W). Dat gaat pas van waarde zijn als je 10-tallen activaties per uur doet, iets dat in een thuissetting zelden voorkomt en de enkele keer dat het voorkomt kan een LightW dat ook wel aan.

Verder zijn de machines identiek wat juist een positief punt is, alleen zou ik dus voor tweedehands Plus W niet meer willen betalen dan een MediumW/LightW. Die laatste kost je ongeveer €1.900 nieuw, dus €1200 lijkt me redelijk (alhoewel, ik de mijne er niet voor weg doe! :mrgreen:).

Tnx Ypuh,

Voor je tips en advies.
Hieronder de reactie van Etzinger op mijn vragen waar op te letten en wat de slijtende onderdelen zijn:

The plastic coneholder is a part that worn out mostly.

If you have a 500g weight, you can check the weighing system. You have to go into the weighing mode, then press the stop and 1 buttons simultaneously for about 5 sec., the display will show 0.00, then place the 500g weight on the bridge where the portafilter holder normally goes. If the display shows 500, the scale is ok.

Or you put 14 g in the weighing mode and grind, the mill should be able to grind exacty 14g and you can check it with a seperate scale.

Ze reageren wel lekker snel! :D

De verkoper/handelaar niet, die is nu al een aantal dagen stil....
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

2509
GuidovW schreef: di 20 sep 2022, 15:10
Ypuh schreef: ma 19 sep 2022, 10:26
Schijven versleten….?

Tnx Ypuh,

Voor je tips en advies.
Hieronder de reactie van Etzinger op mijn vragen waar op te letten en wat de slijtende onderdelen zijn:

The plastic coneholder is a part that worn out mostly.

If you have a 500g weight, you can check the weighing system. You have to go into the weighing mode, then press the stop and 1 buttons simultaneously for about 5 sec., the display will show 0.00, then place the 500g weight on the bridge where the portafilter holder normally goes. If the display shows 500, the scale is ok.

Or you put 14 g in the weighing mode and grind, the mill should be able to grind exacty 14g and you can check it with a seperate scale.

Ze reageren wel lekker snel! :D

De verkoper/handelaar niet, die is nu al een aantal dagen stil....
Tja, das zo ongeveer altijd mijn MP ervaring, als er staat 'Bieden vanaf' met een bedrag bedoelen ze dat ze het hogere bedrag wensen, en reageren dus meestentijds niet tot dat dan wel geboden word.
Of, zijnde MP, men reageert helemaal nergens op, of - men koopt en jij zit te wachten met je spul en er komt niemand, of - al twee maal meegemaakt, je spreekt een prijs af, gaat naar de persoon toe, want die wil boter bij de vis en enkel ophalen, en zegt als je arriveert doodleuk 'Er is meer geboden, je moet meer betalen anders doe ik hem aan iemand anders'... Ik haat MP

2510
RoosW schreef: di 20 sep 2022, 15:25Ik haat MP
Ik heb wel heel goede ervaringen. Met dingen kopen maar ook met dingen wegdoen.

Het helpt wel als je de dingen gratis aanbiedt. Zo heb ik momenteel een kistje met professionele zwart wit tv monitoren uit een theater waarbij ik schrijf "Bieden mag, hoog bieden is toegestaan maar gratis ophalen is ook prima." en ik heb extra betaald aan MP voor meer bekijks. Laatst een stofzuiger die héél snel gratis werd opgehaald, en een aantal labvoedingen en toongeneratoren die door twee jongens uit Almelo nota bene met de trein (en een steekwagentje) gratis werden opgehaald.

Poos geleden een apparaat naar Lelystad gebracht en een maand of twee later kreeg ik bericht dat het ding uitstekend beviel en dat hij er toch echt wel voor wilde betalen ;-) Ik was e.e.a.,glad vergeten maar vond dat ook wel weer leuk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino