Re: Profitec 800

93
Madencio schreef: di 27 sep 2022, 10:09 Ik heb de Profitec nu aangesloten op water, en dit is wat ik krijg met het stomen van melk. Net onder de 1 bar, dus een beetje laag qua druk. Bij het zetten van koffie is het wel constant 1.1 bar ongeveer. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb je zowel de schakelaar als ook de hendel naast de aansluiting van de aanvoerslang omgezet?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

94
omeCo schreef: di 27 sep 2022, 15:29
maurice1 schreef:Ik dacht dat dat het euvel was.

Op zich trouwens wel normaal om een beetje teruglopende druk te zien als je de stoomkraan opent. Dat heb ik ook met mijn net nieuwe 700.
In een video van wll zag ik dat de stoomdruk na een minuut voluit stomen, ruim boven de 1,0 bar bleef.
WS dat mijn Pompei of Lambro? Ik moet zeggen ik let daar nooit op.

95
Frup schreef: di 27 sep 2022, 15:52
Madencio schreef: di 27 sep 2022, 10:09 Ik heb de Profitec nu aangesloten op water, en dit is wat ik krijg met het stomen van melk. Net onder de 1 bar, dus een beetje laag qua druk. Bij het zetten van koffie is het wel constant 1.1 bar ongeveer. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb je zowel de schakelaar als ook de hendel naast de aansluiting van de aanvoerslang omgezet?
Yes, beide omgezet. De machine werkt verder wel hoor, alleen is de druk laag. Moet toch wel een oplossing voor zijn denk ik...
omeCo schreef:Ik zou hem snel verkopen
Afbeelding
Alles is te koop, dus kom maar met een bod ;)
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos

96
maurice1 schreef:
omeCo schreef: di 27 sep 2022, 15:29
maurice1 schreef:Ik dacht dat dat het euvel was.

Op zich trouwens wel normaal om een beetje teruglopende druk te zien als je de stoomkraan opent. Dat heb ik ook met mijn net nieuwe 700.
In een video van wll zag ik dat de stoomdruk na een minuut voluit stomen, ruim boven de 1,0 bar bleef.
Lieten ze ook de temperatuur zijn bij die machine? Een hogere temperatuur zal immers ook een hogere druk opleveren
Ik geloof dat ik me vergis. Het betrof de 700. Dus niet te vergelijken want een db.

99
Allereerst: bedankt voor jullie hulp, super fijn natuurlijk. Net weer een espresso gezet, ging prima maar mijn gevoel zegt dat ik nog wel een te lage druk heb. Maar hij werkt iig, dus op dit moment niet veel aan de hand. Morgenochtend maar kijken hoe het zit als ik een cappuccino wil zetten.
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos

100
bobbee schreef: di 27 sep 2022, 17:40 Volgens mij is die druk gewoon goed. Is een dipper toch?
Als je boven de 1 bar gaat verbrand de koffie.
Kom op man. Is onzin.Zowel proefondervindelijk als gemeten met meter kan ik je zeggen dat dit niet klopt.Tenzij je koffie van 96-93 graden verbrand vindt.En dat bij zo'n 1.3 bar.