Ik ga op zoek naar een opvolger voor mijn machine Alex Duetto 3. Ik heb wat eisen en wat wensen en op basis daarvan ben ik tot een shirt list gekomen. Hoeft niet aangesloten te worden op vaatwater aansluiting, ik filter mijn water en daarom vul ik zelf het gefilterd water.
Eisen:
- dubbele boiler want drink nu eenmaal veel cappuccino’s en DB bevalt me uitermate goed en daar wil ik niets aan veranderen
- shot timer
- rotatie pomp
- onderhoud vriendelijk , dwz makkelijke bereikbaarheid onderdelen en betrouwbaar
Wensen:
- flow control om te kunnen experimenteren met smaak
- programmering van aan en uitschakelen van machine
- aanpassen druk zonder dat machine uit elkaar hoeft
Ik ben tot volgende short list gekomen:
- crem one infuser (profiler valt af vanwege feit dat deze enkel is aan te sluiten op vaatwater aansluiting)
- rocket r58
- lelit Bianca
- ecm synchronica
- profitex 700
( Alex Duetto 4 plus valt af vanwege minder vriendelijke toegankelijkheid onderdelen bij onderhoud tov andere machines)
Crem one nadeel is dat electronica in binnenwerk dicht bij warmtebron zit, dus vraag me af of dit op wat langere termijn problemen gaat opleveren, maar tikt alle vinkjes af.
Wat zijn de ervaringen van gebruikers met de machines op mijn short list? Nu staat (nog) bovenaan bij mij de ECM. Brouwkwaliteit, makkelijke bereikbaarheid onderdelen, gecharmeerd van de peddels ipv draaiknoppen, flow control die mogelijk is. Benieuwd naar jullie reacties!
Nieuwe dual boiler machine - ervaringen van machines van mijn short list?
1Voorheen Alex Duetto III, Compak k10 WBC maar sinds kort gelukkig eigenaar van ECM Synchronika en Etzmax Light W