Re: De kosten die de pan uitrijzen

172
Marcje schreef:
gilleko B. schreef: di 04 okt 2022, 18:48 Klopt, en, omdat we die eigen gasbel waarop we wonen grotendeels exporteren.
Afbeelding

En Rutte die weigert om mee te delen voor hoeveel euro/m3 we het verkopen aan de buitenlanden (waar de consumenten stukken minder betalen dan wij).

Alsof ik gebrande boontje voor de hoofdprijs aan m'n eigen familie verkoop, terwijl ik ze voor een fractie van die prijs aan volslagen vreemden verkoop.
Stimmt, ist mal so!

Afbeelding

173
gilleko B. schreef: di 04 okt 2022, 19:32
Alsof ik gebrande boontje voor de hoofdprijs aan m'n eigen familie verkoop, terwijl ik ze voor een fractie van die prijs aan volslagen vreemden verkoop.
maar indien je vader langjarige contracten had afgesloten met bekenden van destijds, en jullie vele leuke vakanties hebben gevierd in ht buitenland van deze opbrengsten, en nu zit je nog steeds vast aan die contracten?

poetin heeft het makkelijk, die kan met een 'pig' van binnenuit Nordstream 1 & 2 opblazen en dan zeggen 'helaas, door overmacht kunnen leveringen in de toekomst niet plaatsvinden" maar jij kan niet je branderij deels in de fik steken en zeggen "helaas ik brand nu alleen voor eigen gebruik"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

174
we worden weer tot en met verwend!

ik zou al geld terugkrijgen, dat worden nu honderden euro's in plaats van dat ik tien of twintig keer zoveel zou moeten betalen...

40 cent per kWh is nog steeds héél goedkoop.
Details energieplafond bekend, al in november 190 euro korting op rekening

De hoogte van het prijsplafond voor de energierekening is bekend. Met ingang van 1 januari geldt een prijsplafond van 1,45 euro per m3 gas tot een jaargebruik van 1200 m3 gas. Voor elektriciteit gaat het om 0,40 euro per kWh tot een jaargebruik van 2900 kWh. Bovendien komt er in de aanloop naar het prijsplafond, in november en december, een energiecompensatie van 190 euro per maand.

De regeling geldt voor consumenten en andere 'kleinverbruikers', zoals zzp'ers, winkels, verenigingen, kleine maatschappelijke organisaties en een deel van het kleine mkb.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

175
fransg schreef:we worden weer tot en met verwend!

ik zou al geld terugkrijgen, dat worden nu honderden euro's in plaats van dat ik tien of twintig keer zoveel zou moeten betalen...

40 cent per kWh is nog steeds héél goedkoop.
Nee dat is niet goedkoop, dat vindt jij goedkoop.
Stel, ik vind dat niet goedkoop en ik zeg dat het niet goedkoop is terwijl ik vind dat het niet goedkoop is. Hebben wij dan allebei gelijk?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

176
bobbee schreef: di 04 okt 2022, 20:15
Nee dat is niet goedkoop, dat vindt jij goedkoop.
Stel, ik vind dat niet goedkoop en ik zeg dat het niet goedkoop is terwijl ik vind dat het niet goedkoop is. Hebben wij dan allebei gelijk?
jazeker!

dat is het fijne eraan.

178
Ik heb het idee dat de overheid momenteel heel schijterig is.

Na de 'toeslagenaffaire' waar de fiscus met te weinig goed personeel en krakkemikkige computers veel moeite mee heeft.

Met de asbest dumpende boze boeren en al die gekke ondersteboven vlaggen die iedereen tot vervelens toe langs 's Heren wegen ziet wapperen

Na de wappieslagvelden tijdens de lockdowns

Oh ja de Groningers met in instortende huizen

Ben ik nog wat vergeten?

Ze willen nu even niet nog meer gezeik en steken het land in de schulden om ons allemaal wat kadootjes te geven.

Een beetje als ouders die in scheiding liggen, allerlei zorgen hebben dus mogen de kids heel veel friet eten.

180
ja!

ik sta heel blij in het leven, met zonder roze bril

(ik had toen ik nog aan zweefvliegen deed een roze bril, dat was helemáál mooi, al was het vooral handig om wolken en contrasten van tegemoetkomend vliegverkeer tijdig te spotten)