Re: De kosten die de pan uitrijzen

222
fransg schreef:Hier volgt een mededeling van de SP:
Schermafbeelding 2022-10-11 om 22.53.57.png
Nationaliseer onze energie en verlaag de rekening. Teken de volkspetitie!

https://kostenomlaag.sp.nl/volkspetitie
Schermafbeelding 2022-10-11 om 22.50.26.png
Uitstekend initiatief. Er wordt ook al jaren gelobby-ed over het drinkwater in de Europese lobby-kamers vanuit Frankrijk, waar een grote private drinkwater onderneming zit die door en vanuit Europa steeds meer grond onder zijn voeten krijgt. Ik juich particulier initiatief toe met een warm hart, maar als privatiseren (Jorritsma destijds bijvoorbeeld) de vorm krijgt van een soort dwangneurose, dan is dat niet goed. Openbaar vervoer, zorg, drinkwater en energie zouden mi. tot het publiek domein moeten blijven behoren, vanwege sturing die in voorkomende gevallen niet alleen bepaald mag en kan worden op een primaire doelstelling van een private onderneming, nl. het behalen van winst vanuit marktwerking. Het onderzoek destijds onder aanvoering van Rinnooy Kan ademde ook de conclusie uit dat achteraf gezien de gedane privatiseringen beter achterwege hadden gebleven. Ik teken en geef die petitie door. Well done Frans. Tussendoor espressootje op, laten we dat vooral ook niet vergeten.
Afbeelding

Afbeelding

223
Schandelijk dat allerlei mensen die het niet nodig hebben komende maanden extra energie-geld ontvangen terwijl er veel gezinnen zijn die te weinig geld hebben voor schoolspullen.

https://nos.nl/artikel/2448045-ouders-k ... et-betalen

Mijn 'vaste kosten' waren afgelopen maand zelfs negatief.

En dan moeten de honderden Euro's extra traktratie van oktober en november nog komen.
Zo raar dat de overheid de mensen die het echt nodig hebben nauwelijks weet te vinden / bereiken.

Ik zou denken, als de kinderbijslag nog bestaat, ieder gezin met belastbaar inkomen beneden een bepaald bedrag krijgt driedubbel kinderbijslag het komende halfjaar.

Dan gaan er natuurlijk jammerverhalen komen van mensen die net €5 meer belastbaar inkomen hadden, of toevallig vorig jaar meer verdienden maar dit jaar pech hebben en daardoor misgrijpen. En die komen dan in de krant en op tv. Dat zien we dan wel weer.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

224
fransg schreef: wo 12 okt 2022, 10:40 Schandelijk dat allerlei mensen die het niet nodig hebben komende maanden extra energie-geld ontvangen terwijl er veel gezinnen zijn die te weinig geld hebben voor schoolspullen.

https://nos.nl/artikel/2448045-ouders-k ... et-betalen

Mijn 'vaste kosten' waren afgelopen maand zelfs negatief.

En dan moeten de honderden Euro's extra traktratie van oktober en november nog komen.

Schermafbeelding 2022-10-12 om 10.35.31.png

Zo raar dat de overheid de mensen die het echt nodig hebben nauwelijks weet te vinden / bereiken.

Ik zou denken, als de kinderbijslag nog bestaat, ieder gezin met belastbaar inkomen beneden een bepaald bedrag krijgt driedubbel kinderbijslag het komende halfjaar.

Dan gaan er natuurlijk jammerverhalen komen van mensen die net €5 meer belastbaar inkomen hadden, of toevallig vorig jaar meer verdienden maar dit jaar pech hebben en daardoor misgrijpen. En die komen dan in de krant en op tv. Dat zien we dan wel weer.
Hier was ik ook erg verbaasd over. Je zou zeggen dat dit middels de belastingdienst makkelijk te identificeren moet zijn.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

227
Twitter is altijd wat bondig, zodat nuances en context niet duidelijk worden, wat wel kan helpen om snel zoveel mogelijk mensen razend van woede te krijgen hetgeen dan weer fijn is voor de eigenaars van het medium, en straks voor Elon Musk die eraan verdient ;-)
De goede man zet er niet bij hoe onze overheid aan het geld moet komen dat ze uitdeelt, als het niet mag via de bovengenoemde maatregelen.

Nationaliseren van energiereuzen, extra hoog belasten van de veel- en tweeverdieners per huishouden, verder zou ik het ook niet weten.

En dat nationaliseren zou nog heel lastig worden, zelfs als er een meerderheid voor wordt gevonden, wat al onwaarschijnlijk is.

En de hogere inkomens hebben ook heel goed belastingadvies terwijl de belastingdienst heel dom is...

Moeilijk moeilijk.

Heel erg boos worden en gele hesjes aandoen kan ook maar helpt evenmin, verhoogt stress en dat kan ook ziekmakend werken wat dan weer extra drukt op de rijksbegroting.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

228
Ik heb gelezen wat je schreef....

Geen last van alle randverschijnselen die je omschrijft en zouden moeten horen bij een bericht zoals ik deelde. Zo zwart wit is het leven niet voor mij. Het is slechts informatie waarop je kunt handelen. Niet meer, niet minder.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’