Re: Profitec Pro 700 Flow Control

21
omeCo schreef: zo 09 okt 2022, 21:29 Het is mij inmiddels wel duidelijk dat die pro 700 met de lelit flow control jou op het lijf geschreven is. Een hevelmachine had jou echt minder gelukkig gemaakt.
Ha! Ik weet het niet hoor, een mooie Londinium is ook zeker niet mis, maar heb weinig te klagen met deze machine, dus zeer tevreden met mijn keuze!
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

22
Wat is dit waardevolle informatie! Ik heb zelf een Pro 700 en heb overwogen de Profitec flow control kit te kopen, maar na meerdere slechte ervaringen te hebben gelezen was jouw ervaring voor mij de druppel om ervan af te zien. Waar heb jij het kitje van de Bianca gekocht als ik vragen mag? Is die ook leverbaar met een manometer? Want die heb ik hier nog niet op de groep zitten…

23
tvanarnhem schreef: vr 14 okt 2022, 08:58 Wat is dit waardevolle informatie! Ik heb zelf een Pro 700 en heb overwogen de Profitec flow control kit te kopen, maar na meerdere slechte ervaringen te hebben gelezen was jouw ervaring voor mij de druppel om ervan af te zien. Waar heb jij het kitje van de Bianca gekocht als ik vragen mag? Is die ook leverbaar met een manometer? Want die heb ik hier nog niet op de groep zitten…
Top om te horen dat je hier iets aan hebt! Ik heb de Profitec kit mogen omruilen voor de Lelit kit bij de verkoper van mijn machine, maar dat was meer service dan dat ze die kits ook echt verkopen voor zover ik begreep. Volgens mij kun je echter in overleg met Lelit dealers wel deze kits aftermarket kopen. De (lelit) manometer moet je volgens mij apart aanschaffen, kosten daarvan liggen rond de 70 euro. Van die laatste weet ik dat Koepoort hem kan leveren. Ik zou zelf achteraf toch de lelit meter hebben genomen denk ik.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

25
Pti schreef: vr 14 okt 2022, 12:25 Volgens mij €73,- die manometer kit, daarbij zit de adapter voor in de zetgroep, de benodigde o-ringen en zelfs het benodigde gereedschap.
Kijk dat is nog eens info waar we iets aan hebben! :D
Ik kan trouwens niet wachten om jullie bonen te gaan proberen, heb ze sinds gisteren binnen maar denk dat ik er wel goed aan doe ze nog even te laten rusten.

27
Ik heb al sinds de kit beschikbaar was een profitec flow control en werkt gewoon prima hier.
Mijn enige klacht is dat je het niet helemaal dicht kan zetten, maar dan kun je altijd nog de pomp uit zetten (zonder 3-way valve te openen).
Je moet hem op precies de juiste hoogte monteren (kalibreren) om mooi 10g/s te hebben op 1 1/4 draai open.
Had de verkoper (fixpresso) me uitgelegd bij aanschaf, ik had via Abdul de kit als een van de eersten.

Dat gezegd zijnde, sinds ik vastwater heb gebruik ik meestal line pressure preinfusion en flow control enkel aan einde van de shots.
Door vastwater gaat de preinfusie sneller zonder dat je riskeert de druk te laten opveren naar 9 bar in een klap.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

28
surging schreef: vr 14 okt 2022, 16:09 Ik heb al sinds de kit beschikbaar was een profitec flow control en werkt gewoon prima hier.
Mijn enige klacht is dat je het niet helemaal dicht kan zetten, maar dan kun je altijd nog de pomp uit zetten (zonder 3-way valve te openen).
Je moet hem op precies de juiste hoogte monteren (kalibreren) om mooi 10g/s te hebben op 1 1/4 draai open.
Had de verkoper (fixpresso) me uitgelegd bij aanschaf, ik had via Abdul de kit als een van de eersten.

Dat gezegd zijnde, sinds ik vastwater heb gebruik ik meestal line pressure preinfusion en flow control enkel aan einde van de shots.
Door vastwater gaat de preinfusie sneller zonder dat je riskeert de druk te laten opveren naar 9 bar in een klap.
Gelukkig dat hij bij jou wel naar behoren werkt. Mijne kon je makkelijk dicht draaien. Misschien hebben ze het ontwerp aangepast?