Re: Lelit Bianca

401
Ik denk dat ik een bug heb ontdekt in de Bianca software, als je beide pre-infusie opties aanzet op x & y seconden, en je zet de eerste uit (en op 0) dan kun je niet meer bij de tweede, dus ga je er van uit dat die dan ook uit staat, maar dat is dus niet zo, je moet de eerste weer aanzetten, dan naar de tweede, en die uitzetten, en dan pas weer de eerste uitzetten.
Een design foutje zeg maar, en ik begreep maar niet waarom de machine zich eigenwijs bleef gedragen ;)
Vanochtend voor het eerst met alle variabelen op 0 een prima (Myanmar - HK) bak, 18,1gr, 25 seconden na eerste drup, 36,1gr uit, en ook nog eens super lekker (met de peddle de druk nabij het einde [8 seconde] af laten lopen naar 6 bar).
Als ik dit nu kan herhalen, tijd om te gaan rommelen :P

Re: Lelit Bianca

403
Hmm, wat ik ook verander in de PID instellingen, de tweede waarde wil niet naar OFF of zelfs naar 0 seconden, en als die op 1 staat, en ik zet de eerste pre-infusie op 0 = OFF, dan blijft ie koppig 10 secondes niets doen voor ie gaat pompen??

- Ik overweeg nu een PID reset te doen, na wat zoeken de routine om dat gedaan te krijgen gevonden, maar voor de zekerheid even hier vragen, zijn er zaken waar je rekening mee moet houden?

Een nerveuze Bianca eigenaar ;)

Re: Lelit Bianca

404
RoosW schreef:Hmm, wat ik ook verander in de PID instellingen, de tweede waarde wil niet naar OFF of zelfs naar 0 seconden, en als die op 1 staat, en ik zet de eerste pre-infusie op 0 = OFF, dan blijft ie koppig 10 secondes niets doen voor ie gaat pompen??

- Ik overweeg nu een PID reset te doen, na wat zoeken de routine om dat gedaan te krijgen gevonden, maar voor de zekerheid even hier vragen, zijn er zaken waar je rekening mee moet houden?

Een nerveuze Bianca eigenaar ;)
Wellicht even overleggen met de verkoper. Die hebben er veel verstand van als de goede voor mij heb.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Lelit Bianca

405
bobbee schreef: ma 19 sep 2022, 15:09
RoosW schreef:Hmm, wat ik ook verander in de PID instellingen, de tweede waarde wil niet naar OFF of zelfs naar 0 seconden, en als die op 1 staat, en ik zet de eerste pre-infusie op 0 = OFF, dan blijft ie koppig 10 secondes niets doen voor ie gaat pompen??

- Ik overweeg nu een PID reset te doen, na wat zoeken de routine om dat gedaan te krijgen gevonden, maar voor de zekerheid even hier vragen, zijn er zaken waar je rekening mee moet houden?

Een nerveuze Bianca eigenaar ;)
Wellicht even overleggen met de verkoper. Die hebben er veel verstand van als de goede voor mij heb.
Ik heb mijn grote meneren broek maar even aangetrokken en ben in het diepe gesprongen ;)

Re: Lelit Bianca

406
Ok, Reset gevonden en uitgevoerd, niet erg moeilijk, zal de stappen even noteren voor de mogelijke liefhebber:
Kleine notitie - Vul je water reservoir voor het geval die niet VOLLEDIG (2cm onder de rand blijven!) gevuld is & zorg dat je lekschaal leeg is! Als je op vast water werkt, controleer of het systeem waterdruk heeft.

1 - Zet machine uit (wacht 5 seconden als ie nu pas uit gaat, als ie al uit stond niet nodig)
2 - Druk op de [+] knop van de PID en houd deze ingedrukt
3 - Druk met vasthouden [+] de machine op Aan en wacht tot "Preset Done" op de PID staat
4 - Laat de [+] PID knop nu los
5 - Zet machine nu uit, en wacht 10 seconden.
6 - Zet machine aan, en loop de volledige opstart routine door.

- Gooi je lekbak weer leeg :P

Nu kun je weer alles instellen zoals je graag hebt. Voor mij is dat Stoom Boiler UIT, temperatuur koffie boiler naar 92c.