Ik bedoelde dat er bovenop de zak groene bonen nog kosten komen voor het branden. Niet dat het branden nog eens 7 euro extra zou gaan kosten (aan stroom of gas in ieder geval).fransg schreef: di 25 okt 2022, 23:02Maurice1 schreef:
Bobbee schreef:En met die energieprijzen van tegenwoordig zijn je groene boontjes
van 7 euro de kilo
zeker voor 7 euro nog niet gebrand.
er staat dat de bonen 7 euro kosten en dat het branden zeker niet voor 7 kan.Die 7 euro die genoemd wordt is de groene boon incl branden.
Las ik het verkeerd?
Geheel mee eens.bobbee schreef: di 25 okt 2022, 22:50 Ik bedoel eigenlijk dat het in de gesprekken niet zoveel uitmaakt hoeveel x het duurder is. Voor de 1 is het effect meer dan de ander.
@pti, interessante info! De waarde van koffie ligt gewoon hoger dan brood natuurlijk, en blijkbaar kost koffie branden relatief minder energie, waardoor het in het totaalplaatje minder impact heeft. Maar dan nog is energie een niet te verwaarlozen kostenpost denk ik. Het voorbeeld van de bakkers was verder puur even ter illustratie van hoe de energiekosten bij sommigen toch een groot probleem aan het vormen zijn.