Re: De kosten die de pan uitrijzen

371
fransg schreef:Vaatwas doen met een doek, dat verbaast mij. Ik gebruik de afwasborstel en soms een spons (maar de spons moet je wel weggooien als die er gebruikt uit gaat zien). Maar nooit een doek, jullie wel?
Ik heb een vaatwasser én een vatendoek.

Het wassen met een vaatwasmachine blijkt dus nauwelijks duurder dan een handmatige wasbeurt met water opgewarmd door een elektrische keukenboiler. Bovendien is de capaciteit van de vaatwas groter, waardoor je waarschijnlijk minder wasbeurten uitvoert.

De vraag van de doek is eigenijk afleiding van waar het stuk over gaat. Kan verwarrend zijn, dat begrijp ik maar is niet belangrijk. Iemand mag namelijk altijd zelf kiezen waar die de afwas meedoet. Spons, borstel, vatendoek óf jawel; de VAATWASSER!
Afbeelding

Dus, het stuk tekst gaat over de kosten van afwassen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

372
bobbee schreef: za 12 nov 2022, 14:05 De vraag van de doek is eigenijk afleiding van waar het stuk over gaat. Kan verwarrend zijn, dat begrijp ik maar is niet belangrijk.
Geheel met jou eens Bobbee!

Zo vreemd dat in zulke artikelen er altijd wel iets wordt tussengefrummeld of juist weggelaten waardoor iedereen het over wat anders gaat hebben dan waar het artikel voor was bedoeld.

De vraag blijft nog open of de handafwassers (met doek en zonder borstel, heel raar dus) handwarm water of bloedheet water gebruiken en of met dat water alleen de sop-bak wordt gevuld (minder energie) of dat het hete water ook al spoelwater wordt gebruikt (veel meer energie) en hoe heet het water in de afwasmachine was.

Kortom, er zijn alleen maar vragen bijgekomen! Nu is iedereen in de war, dat was vanochtend nog niet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

375
Normaal gesproken kunnen de appels bewaard worden in de koelcellen, zodat bijna een heel jaar er Nederlandse appels verkocht kunnen worden. Maar de energieprijzen zijn nu zo hoog, dat de kosten daarvan niet opwegen tegen de prijs die ze krijgen. "Plukken kostte al 15 cent per kilo. Als je gaat koelen, komt er weer 15 cent bij. Als je de optelsom maakt, kun je ze beter laten hangen", zegt Lambregts.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ter ... n-de-muur/
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

376
Heel gek.

Ik koop liefst Hollandse appels.
In de supermarkten is hier nu niets van te merken. Sterker nog, daar liggen ook Granny Smith-appels en Pink Lady-appels uit Nieuw-Zeeland en Chili. Over een jaar is gemiddeld dertig procent van de appels buitenlands, omdat volgens de supermarkten 'de consument dat wil'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino