Re: onderhoud linea mini

21
Volgens mij werkt die SMA plastic variant wel iets anders waardoor je wat meer moet voor-stomen om het vocht er uit te krijgen? Kan de bron nu zo snel niet meer vinden, maar in principe werken beide goed alleen functioneren ze iets anders.

Ik laat bij de eerste service gewoon een nieuwe vacuumbreaker van €30 plaatsen en neem de oude weer mee. Daar koop ik dan wat O-ringetjes voor om te servicen zodat je altijd een goede vacuumbreaker op voorraad hebt en dan doe ik het de volgende keer zelf.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

22
Ik.besef nu dak.er eigenlijk wel 1 extra wil hebben. Dan kan ik de oude uit elkaar halen, ontkalken en idd O-ringetjes en zo vervangen. Dan heb je eigenlijke weer een nieuwe in de kast liggen. Kunststof begrijp ik niet, misschien dat het minder kalkaanslag gevoelig is. Die keramieken trompet in de R58 was in ieder geval geen succes, dus valt in gruzelementen als je die na een tijdje wilde verwijderen. Die is destijds door Han terecht door een metalen vervangen.

23
Ypuh schreef:Volgens mij werkt die SMA plastic variant wel iets anders waardoor je wat meer moet voor-stomen om het vocht er uit te krijgen? Kan de bron nu zo snel niet meer vinden, maar in principe werken beide goed alleen functioneren ze iets anders.

Ik laat bij de eerste service gewoon een nieuwe vacuumbreaker van €30 plaatsen en neem de oude weer mee. Daar koop ik dan wat O-ringetjes voor om te servicen zodat je altijd een goede vacuumbreaker op voorraad hebt en dan doe ik het de volgende keer zelf.
Er wordt gezegd dat deze op temperatuur werkt en niet op druk. Maar zonder temperatuur geen druk dus deze noob begrijpt het niet zo.

Afbeelding