Geen stennis
Re: De kosten die de pan uitrijzen
561Heel goed!
Geen stennis
Geen stennis
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
De aarde overleeft het wel. De mensheid daarentegen...fransg schreef: zo 18 dec 2022, 10:43 We kunnen ook helemaal niks doen en iedereen lekker laten uitstoten louter omdat de chinezen straks ook allemaal een volkswagen willen of omdat we er nog niet uit zijn hoe de scheepvaart (die onze goedkope rotzooi uit china komt brengen) eens hard aan te pakken
En het afbranden van ons Braziliaanse regenwoud zijn we vergeten!
Het is voor de aarde wel te hopen dat de mensheid binnenkort eens ophoudt te bestaan, wel liefst nadat ik uitgeleefd ben en ook nadat de mensen die ik aardig vind oud hebben kunnen worden.
Eerst, wellicht het topje van de IJsberg, de corruptie aanpakken in het Europees parlement, slechte sociale hygiëne daar en dat is slecht voor een gedachtewording van de Europese eenwording. Dat laatste gezegd hebbende, het "rijke" Noorden zal daar geheel dienstig en bruikbaar gehoor geven aan deze fiscale verzwaring. Ik hou bij de combinatie van een dergelijke Europa en dit kabinet mijn hart vast. Maar hey goede nieuws is dak mijn LM en Etzmax al binnen hebbobbee schreef:Het was een complot toch...
Het staat nu overal in de MAINSTREAM media!MAINSTREAM! MAINSTREAM! Had ik al MAINSTREAM gezegd?
Op zich niet slecht om vaker de fiets te pakken. Maar beloon dat ipv straffen!!! En zorg voor beter OV. Elektrisch rijden...hoe NIET DUURZAAM is die kapitaal vernietiging en ook de aanleg vd laadpalen en het opwekken van de energie daarvoor, dat is niet duurzaam.
https://www.ad.nl/buitenland/eu-burgers ... ~a5662ce1/
Het is prima dat er stappen worden genomen naar een meer bewuste levenstijl van ons mensen op onze aarde, zoals het nu wordt gepresenteerd lijkt het alsof het moeilijke besluiten zijn die nu wel snel genomen moeten worden maar dat er bijvoorbeeld geen gas ketels geïnstalleerd mogen worden vanaf 2025 is al bekend sinds 2014 ongeveer. Vanaf 2035 worden er geen auto's met brandstof motor verkocht en ga zo maar door. Het is allemaal al in kannen en kruiken. We moesten al van het gas af, en zo'n pandemie die alles op slot gooit en oorlog met een grote leverancier van gas komt mooi uit. Ik ben voor verandering, en voor verbetering als dat mogelijk is. Niks hoeft voor mij te blijven zoals het was maar speel geen spelletjes als overheid die de lakens uitdeelt. Teveel toevalligheden passeren de revue.


Wij zijn voor voorzien. De zonnepanelen heb ik eigenlijk ook alleen maar gekocht om de Londinium en de Quest te kunnen blijven gebruiken.gilleko B. schreef:Eerst, wellicht het topje van de IJsberg, de corruptie aanpakken in het Europees parlement, slechte sociale hygiëne daar en dat is slecht voor een gedachtewording van de Europese eenwording. Dat laatste gezegd hebbende, het "rijke" Noorden zal daar geheel dienstig en bruikbaar gehoor geven aan deze fiscale verzwaring. Ik hou bij de combinatie van een dergelijke Europa en dit kabinet mijn hart vast. Maar hey goede nieuws is dak mijn LM en Etzmax al binnen hebbobbee schreef:Het was een complot toch...
Het staat nu overal in de MAINSTREAM media!MAINSTREAM! MAINSTREAM! Had ik al MAINSTREAM gezegd?
Op zich niet slecht om vaker de fiets te pakken. Maar beloon dat ipv straffen!!! En zorg voor beter OV. Elektrisch rijden...hoe NIET DUURZAAM is die kapitaal vernietiging en ook de aanleg vd laadpalen en het opwekken van de energie daarvoor, dat is niet duurzaam.
https://www.ad.nl/buitenland/eu-burgers ... ~a5662ce1/
Het is prima dat er stappen worden genomen naar een meer bewuste levenstijl van ons mensen op onze aarde, zoals het nu wordt gepresenteerd lijkt het alsof het moeilijke besluiten zijn die nu wel snel genomen moeten worden maar dat er bijvoorbeeld geen gas ketels geïnstalleerd mogen worden vanaf 2025 is al bekend sinds 2014 ongeveer. Vanaf 2035 worden er geen auto's met brandstof motor verkocht en ga zo maar door. Het is allemaal al in kannen en kruiken. We moesten al van het gas af, en zo'n pandemie die alles op slot gooit en oorlog met een grote leverancier van gas komt mooi uit. Ik ben voor verandering, en voor verbetering als dat mogelijk is. Niks hoeft voor mij te blijven zoals het was maar speel geen spelletjes als overheid die de lakens uitdeelt. Teveel toevalligheden passeren de revue.
️


EU-burgers moeten gaan betalen voor CO2-uitstoot huizen en auto's, laagste inkomens worden ontzien
Aan de pomp gaat straks een CO2-heffing gelden. Marcel van den Bergh / de Volkskrant
AAN DE POMP GAAT STRAKS EEN CO2-HEFFING GELDEN. MARCEL VAN DEN BERGH / DE VOLKSKRANT
Over vijf jaar moeten inwoners van de Europese Unie zelf gaan meebetalen voor de CO2 die ze uitstoten bij het verwarmen van hun woningen en het autorijden. Onderhandelaars van de EU zijn het daar zaterdagavond over eens geworden.
MICHEL MAAS
Wat deze afspraken in 2027 in de praktijk gaan betekenen, hangt nu af van de afzonderlijke regeringen. Een Europees sociaal klimaatfonds van 86,7 miljard euro moet in ieder geval voorkomen dat mensen met de laagste inkomens door de nieuwe CO2-eisen in moeilijkheden komen. Dit geld kan worden gebruikt voor inkomenssteun, voor energie-investeringen in bestaande woningen, en voor omschakeling naar milieuvriendelijker vervoer zoals elektrische auto's en uitbreiding van het openbaar vervoer.
De lidstaten moeten zelf plannen maken voor subsidies en inkomenssteun. Daarbij zullen extra regelingen moeten worden getroffen voor het geval dat de energieprijzen uitzonderlijk hoog blijven. In dat geval kunnen er maxima gesteld worden aan wat mensen moeten betalen, of kunnen de nieuwe heffingen op CO2-uitstoot door gebouwen en wegvervoer nog een jaar worden uitgesteld, tot 2028.
Uitstoot verminderd
Het miljardenfonds zal voor een belangrijk deel worden gefinancierd door de industrie, die steeds meer moet gaan betalen voor haar CO2-emissies. Die emissies zijn gebonden aan uitstootrechten die door de EU worden verleend. Een deel van die rechten wordt gratis toegekend, vooral aan sectoren die vanwege concurrentie van buiten de EU niet in staat zijn dure aanpassingen te betalen. Voor de overige rechten moet worden betaald.
Door het totaal aan rechten te verminderen, door rechten duurder te maken, en door op termijn, na 2034, ook geen gratis rechten meer uit te delen, hoopt de EU dat de industriële uitstoot verder vermindert. Sinds 2005, toen het systeem van uitstootrechten werd ingevoerd, is de uitstoot van broeikasgassen door de Europese industrie al met 41 procent verminderd. In 2030 moet dat 62 procent zijn.
Een belangrijke wijziging is ook dat scheepvaart onder het EU-regime wordt gebracht. De luchtvaart was al gebonden aan de Europese uitstootregels, maar de notoir vervuilende zeeschepen nog niet. Die worden nu in fases ook onder het Europese milieustelsel gebracht.
Kern Green Deal
Eurocommissaris Frans Timmermans - verantwoordelijk voor de Green Deal, de vergroening van Europa - is blij met de afspraken. 'Aan het eind van een moeilijk jaar is dit zeer positief nieuws', aldus de eurocommissaries. 'Emissiehandel is de kern van de Green Deal; om een prijs op CO2 te zetten. Het nu versterkte emissiehandelssysteem zal helpen om investeringen in CO2-reductie aan te jagen, en de uitstoot verder en sneller omlaag te brengen.'
Ook de Europese co-rapporteur Esther de Lange (CDA) is positief gestemd, omdat de nieuwe regeling volgens haar 'een eerlijke energietransitie voor iedereen garandeert'. 'Met deze deal brengen we de uitstoot in Europa drastisch naar beneden, maar dan wel op een sociaal verantwoorde manier zonder de Europese industrie de das om te doen.'
PvdA'er Mohammed Chaim is blij dat er überhaupt een akkoord is bereikt. Hij ziet goede kanten aan de combinatie van het emissiehandelssysteem dat de industrie onder druk zet, en de invoering van het sociale klimaatfonds dat 'door de lidstaten zal worden verdeeld onder de mensen die het het hardst nodig hebben'.
GroenLinks toont zich ietwat sceptisch. Europarlementariër Bas Eickhout gaat vooral de afschaffing van gratis uitstootvergunningen niet snel genoeg: 'Helaas zitten we nog meer dan tien jaar vast aan deze ongerichte subsidies.' Het klimaatfonds voor de kwetsbare huishoudens is volgens hem bovendien veel te klein, 'een voorzichtige eerste stap'.
Het akkoord van zaterdag is voorlopig. Het moet nu door het voltallige Europees Parlement en door de regeringen van de afzonderlijke lidstaten worden goedgekeurd.
Ja ja! Die had je even over het hoofd gezien hè, die groene bonen over zee.fransg schreef: Scheepvaart waar wij het net al over hadden wordt zelfs ook aangepakt terwijl dat van ons nog geeneens had gehoeven aangezien de schepen onze bonen brengen samen met goeiekope rotzooi uit Azië.
