Ik lees net in een ander topic dat je vandaag twee keer blown away was. Werkt geweldig hè?omeCo schreef:[mention]Gilleko b. [/mention] En? Nog geragd?gilleko B. schreef:Zaterdag gaak raggen met dat ding
️
Re: Wat drink je nu?
3672Ome Co, ik probeer nog verslag te doen, maar tiple van de sluier. Gister pas tijd om te proberen. Veel tampers gehad, maar voor zover mijn ervaring nu is, net tovenarij qua consistentie. Hij bestaat al een flink aantal jaren, maar is langs mij heen gegaan. Door die koop van Madencio dacht ik, hee wasdah? Had um jaren eerder moeten hebben. Maar deze week vakantie verslagje maken.omeCo schreef:[mention]Gilleko b. [/mention] En? Nog geragd?gilleko B. schreef:Zaterdag gaak raggen met dat ding
️
️
3673Leuk! Kijk er naar uit!gilleko B. schreef:Ome Co, ik probeer nog verslag te doen, maar tiple van de sluier. Gister pas tijd om te proberen. Veel tampers gehad, maar voor zover mijn ervaring nu is, net tovenarij qua consistentie. Hij bestaat al een flink aantal jaren, maar is langs mij heen gegaan. Door die koop van Madencio dacht ik, hee wasdah? Had um jaren eerder moeten hebben. Maar deze week vakantie verslagje maken.omeCo schreef:[mention]Gilleko b. [/mention] En? Nog geragd?gilleko B. schreef:Zaterdag gaak raggen met dat ding
️
️
3674Ik drink nu deze: Nº42 Sumatra Giling Basah
Vind het een heel verrassende boon. Stevige body en erg kruidig. Dit bakje zou niet misstaan ipv een whisky in een ‘herenkamer’ met sigaren.
Foto’s:
Vind het een heel verrassende boon. Stevige body en erg kruidig. Dit bakje zou niet misstaan ipv een whisky in een ‘herenkamer’ met sigaren.
Foto’s:
3675De rotwein proef je zeker ! Erg lekker deze.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
3676Ik zelf prefereer een goede wijn boven een rot wijn, maar goed, ieder het zijneSpargelTarzan schreef: di 20 dec 2022, 12:43
De rotwein proef je zeker ! Erg lekker deze.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
3677Op het moment 3 bonen op pot staan, Hunduras el pozo negro washed, Brute Bonen (melange) en gisteren aangekomen, de Malabar van Koepoort.
De laatste kan ik enkel van zeggen, ik heb mijn favoriete boon gevonden, niet specifiek Koepoort, al zijn de Malabar prachtig goud bruin (licht) gebrand, en is de smaak werkelijk uitmuntend! Nee, die Monsooned Malabar bonen, jemig wat een heerlijke espresso!
Na 3(!) Kilo zakken van de Malabar Herfstmix van het Hoofdkwartier ben ik maar op zoek gegaan naar een andere bron voor deze regio, dat zegt genoeg lijkt mij
De Honduras (de Maand December koffie van Het Hoofdkwartier) is ook een uitstekende boon, maar iets stekeliger van smaak als de Malabar, als je WDT & tampen niet helemaal perfect is, en hij iets steviger doorloopt neigt hij snel naar een harde, kantige smaak (geen idee hoe het anders te omschrijven), waar de Malabar veel vergevingsgezinder is.
De Brute Bonen is wat het is, een prima Middle of the road boontje, waar een mix van donkerder en lichter gebrande bonen een redelijk eindresultaat beloven, niet speciaal, niet opmerkelijk, geen zuur, weinig bitter een vleugje zoet maar niets uitgesproken, toch al met al een prima toetssteen om andere bonen tegen af te zetten, en onze volautomaat kan er zowaar ook redelijke koffie mee brouwen..
De laatste kan ik enkel van zeggen, ik heb mijn favoriete boon gevonden, niet specifiek Koepoort, al zijn de Malabar prachtig goud bruin (licht) gebrand, en is de smaak werkelijk uitmuntend! Nee, die Monsooned Malabar bonen, jemig wat een heerlijke espresso!
Na 3(!) Kilo zakken van de Malabar Herfstmix van het Hoofdkwartier ben ik maar op zoek gegaan naar een andere bron voor deze regio, dat zegt genoeg lijkt mij
De Honduras (de Maand December koffie van Het Hoofdkwartier) is ook een uitstekende boon, maar iets stekeliger van smaak als de Malabar, als je WDT & tampen niet helemaal perfect is, en hij iets steviger doorloopt neigt hij snel naar een harde, kantige smaak (geen idee hoe het anders te omschrijven), waar de Malabar veel vergevingsgezinder is.
De Brute Bonen is wat het is, een prima Middle of the road boontje, waar een mix van donkerder en lichter gebrande bonen een redelijk eindresultaat beloven, niet speciaal, niet opmerkelijk, geen zuur, weinig bitter een vleugje zoet maar niets uitgesproken, toch al met al een prima toetssteen om andere bonen tegen af te zetten, en onze volautomaat kan er zowaar ook redelijke koffie mee brouwen..
3678wat was er niet goed aan de herfst mix ?RoosW schreef: wo 21 dec 2022, 10:23 Op het moment 3 bonen op pot staan, Hunduras el pozo negro washed, Brute Bonen (melange) en gisteren aangekomen, de Malabar van Koepoort.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
3679Kan het zijn dat je het bericht niet goed gelezen hebt? Ik denk niet dat er iets niet goed was aan de herfst mix als ze 3kg bonen heeft gebruikt
3680Wat niet goed was aan de Herfstmix is dat ze pas volgende herfst weer verkocht worden volgens mij .
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.