Re: De kosten die de pan uitrijzen

603
fransg schreef:Kortgeleden weer eens een energiemeter op de LR24 gezet. Die gaat 's ochtends heel vroeg aan, half zeven meen ik en eind van de middag uit, half zes. Ongeveer 2,5 kWh per dag. Ik drink twee tot drie espresso's verdeeld over de dag, dwz 's ochtends twee en ergens in de middag nog eentje. Aan energie dus wat minder dan €0,50 per 30g espresso. De warmte van de machine verzorgt tevens een beetje de warmte in huis.
Wel een flinke co2 footprint wat je hier deelt! Voor 3 espresso zo'n alles vernietigend dagelijks verbruik....
Afbeelding

Misschien beter om dit niet hier te delen want anders krijgt koffiepraat een slechte naam en komen wij leden in het vizier van onze overheid en worden wij dalijk gekort op ons co2 budget...euh, ik bedoel prijsplafond!
Afbeelding

Fijne jaarwisseling!

(Wat ik dan weer niet kan bevatten, iedereen zeurt over hoge energieprijzen en stijgende prijzen en ik hoor vandaag alleen maar geld in rook opgaan! Meer vuurwerk hier in Emmen dan ik mij kan herinneren! Het gaat maar door....)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

604
bobbee schreef: za 31 dec 2022, 20:14 (Wat ik dan weer niet kan bevatten, iedereen zeurt over hoge energieprijzen en stijgende prijzen en ik hoor vandaag alleen maar geld in rook opgaan! Meer vuurwerk hier in Emmen dan ik mij kan herinneren! Het gaat maar door....)
Hier in Amsterdam ook, een voortdurend gedonder van lichte en zware knallen. Begin van de avond nog niet veel al hoorde ik het tijdens een avondlijke fietstocht door het Amsterdamse Bos in de verte wel wat maar gaandeweg steeds meer. Nu net een daverende knal alsof er een bom afging. De man die deze afstak zal er zich enorm op hebben verheugd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

605
Hier doen ze dat met carbid. Enorme tonnen en dat geluid dondert over de hele provincie heen. Op zich kan ik dat nog wel accepteren maar wat hier overal de lucht in knettert...

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... r-inflatie

Dit soort berichten voegen dan toch 3x niks meer toe. Wat maakt het voor de mensen die al dat vuurwerk afknallen nog uit dat alles duurde wordt. Dan zou de 1e de beste besparing toch wel dat vuurwerk zijn als er een probleem is!

Kortom, ik ben er wel klaar mee en moet zorgen dat ik mijn eigen shit goed geregeld heb.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

608
"Het is uitgesloten dat de energieprijzen zomaar omlaaggaan.'

Wel zou er onder één voorwaarde een daling te verwachten zijn van de energieprijzen. 'Die gaan alleen omlaag als we met z'n allen energie beter gebruiken en bereid zijn om te investeren in alternatieve energiebronnen.' Volgens Boot zijn we dan niet meer afhankelijk van 'alle misselijke staten'. 'We hebben die verantwoordelijkheid van iedereen nodig.' "

Afbeelding

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1049 ... omlaaggaan

609
Goed plan, niet bij alles heel boos naar de overheid kijken, gemeentehuizen en bewindslieden bestormen en dan willen cashen van diezelfde overheid, maar het samen aanpakken, niet ieder voor zich eigen (al moet je wel goed op je eigen zaakjes passen anders heb je niks over om voor anderen te doen).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

610
Mee eens. Alleen had ik het niet zo geschreven als jou. Stukje weglaten en dat is in mijn beleving voldoende om duidelijk te maken voor waar het omgaat zonder een ander te triggeren want merendeel van de mens doet niet aan dat rellen wat er staat.

"Goed plan, samen aanpakken, niet ieder voor zich eigen (al moet je wel goed op je eigen zaakjes passen anders heb je niks over om voor anderen te doen)."