Cappuccino’s gaan er af en toe meerdere gezet worden. Dus als er dan even gewacht moet worden is het voor mij geen probleem.Douwetje schreef: wo 21 dec 2022, 22:07 Ik denk dat hij bedoelt dat de machines die je noemt (single boilers) niet optimaal zijn om veel cappuccino's achter elkaar te zetten. Er zit inderdaad een stoompijpje op, dus een of twee maken zal gaan. Meer dan twee wordt lastiger, dan moet je wachten totdat de machine weer opgewarmd is. Andere soort machines (heat-exchangers en dual boilers) zijn hier beter in en kunnen ook melk schuimen tijdens het zetten van de espresso. (De Brewtus IV die HanR Bedoelt is denk ik deze uit 2018 viewtopic.php?f=14&t=12673, dit is een dual boiler)
Als je nieuw wilt kopen zou ik ook een Profitec GO kiezen, dat is (volgens mij) een mooie complete machine die ook wat beter zal zijn dan een Silvia die je upgrade.
Een Silvia upgraden is goed mogelijk, maar dan zou ik dat bij een 2e hands machine doen en niet bij een nieuwe, echter moet je dan wel een beetje handig zijn en er tijd in willen stoppen.
De brewtus is glimmend zilver en dat gaat niet op mijn aanrecht komen aangezien ik net een nieuwe keuken gekocht heb waar dit niet mooi in staat