Re: De kosten die de pan uitrijzen

613
Maarten van Rossem heeft het al vaak herhaald in zijn verhalen: we hebben met z'n allen de laatste decennia massaal gestemd op neo-liberale "zoek het zelf maar uit" partijen en op de partij die 'de ideologische veren had afgeschud' en daar trots op was.

In plaats van onszelf de schuld te geven en ons leven te beteren is het eenvoudiger om het bedrijf waaraan we zelf onze energievoorziening hebben overgedragen een syndroom aan te praten ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

614
Het zal maar neemt mijn beleving niet weg van wat ik zie en lees. Wat de reden ook is, dit is niet goed en zeker niet gewenst dus de rede maakt mij niet zoveel uit. Ik vind het mooi dat daar nu meer en meer openlijk over gesproken wordt want alleen dan kan er verandering van koers plaatsvinden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

615
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1049 ... -over-hoop

Theoretisch kan de prijsdaling van energie zelfs leiden tot een paar maanden van deflatie. 'Als de huidige prijzen van olie en gas op dit niveau blijven, dan heb je de komenden maanden in de jaar-op-jaarvergelijking een negatieve energieprijs', zegt Brzeski.

Grappig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

616
bobbee schreef: di 03 jan 2023, 21:22Ik vind het mooi dat daar nu meer en meer openlijk over gesproken wordt want alleen dan kan er verandering van koers plaatsvinden.
Zeker, totaal mee eens.

Hopelijk leidt het tot verstandiger keuzes voor partijen die socialer beleid willen in plaats van tot boze hordes die zich 'niet gehoord' voelen, hooibalen in de fik steken en op nog weer nieuwe halve garen en gekken gaan stemmen die zogenaamd 'het niet meer pikken' maar intussen gewoon hun zakken vullen en poetin bewonderen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

619
Ruben- schreef: wo 04 jan 2023, 07:25 Wel jammer dat de energiemaatschappijen toevalligerwijs allemaal grootschalig in Augustus hebben ingekocht :lol:
Het was zaak zo snel mogelijk de wintervoorraad op peil te krijgen en net zoals met mondkapjes, of bij de consument die ineens alle wc rollen opkocht, of vrouwen op Dolle Dagen van de Bijenkorf, gaan zulke massale inkoopacties een beetje chaotisch.

Hadden we gewoon gestemd op partijen die de overheid een veel grotere rol toebedeelden, in goed overleg met de vakbonden waar we dan ook allemaal lid van waren geweest, dan was alles veel trager gegaan, hadden we een minder luxe leven gehad, waren we vaak boos geweest op de strooptrage levering van diensten waar we allemaal recht op hadden, klaagden we steen en been over de hulpvaardigheid van de ambtenaren in alle postkantoren die er nog wel gewoon in bijna elke straat zouden zijn, kenden we de postbode van onze wijk persoonlijk en kon deze op zijn gemak in de gaten houden waar er honden woonden en waar mogelijk sprake was van illegale onderhuur.

En hadden de regionale energiemaatschappijen van ons alle pijpen, bekabeling, gas en elektra op voorraad. lang niet zoveel als we zouden willen, niet alle apparaten konden tegelijk aan, maar gunstig geprijsd.

Oh hadden we nog maar de distributieradio!

Wie weet nog wat dat was?