GESLOTEN < Compagnia Dell'Arabica India Monsooned Malabar

1
Net vers binnen dus... een nieuw proefpanel is geboren. We stellen 5 x 500 gram ter beschikking in ruil voor jullie review. Aanmelden doe je bij de beheerders van dit forum. Alles over hoe het proefpanel werkt lees je hier >>

India Monsooned Malabar Wel beschouwd worden de Malabar koffie uit de Zuid-Kust van India gezien als de hoogste kwaliteit van “monsooned’ koffie. De naam komt van de wijze waarop de koffie wordt opgeslagen: de groene bonen worden opgeslagen in open opslagruimten, waar zij blootgesteld worden aan de sterke winden tijdens de moeson. Dit brengt uiteindelijk een zacht gele, zoete boon op met een laag zuurgehalte. Dit prachtige proces levert een exceptioneel zachte koffie op. 100% arabica koffiebonen. Wie wil?

Afbeelding

Ook vers binnen: (...maar nog niet in het proefpanel ;) )

Compagnia Dell Arabica Brasil Santos >
Compagnia Dell Arabica Colombia Medellin Supremo >
Compagnia Dell Arabica Costa Rica Terrazu >
Compagnia Dell Arabica El Salvador >
Compagnia Dell Arabica Kenya AA Washed >
Compagnia Dell Arabica Puro Arabica Decaffeinato >

Re: Compagnia Dell'Arabica India Monsooned Malabar

2
Ja Ja Ja! Ik wil! :D

Heb ik me nu aangemeld? En welke krijg ik dan toegestuurd? Deze Monsooned Malabar of één van die andere interessante koffies die ook binnen zijn? Moet wel zeggen dat ik erg ben geïnteresseerd in deze Malabar...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Compagnia Dell'Arabica India Monsooned Malabar

3
Wil ik ook wel :D
Klinkt goed en smaakt beter?
Ik hou me aanbevolen :mrgreen:

update 22-07
Vandaag de koffie ontvangen, met de heerlijke chocolade ( pure chocolade smaakt heerlijk en lekker zoet. wel slecht voor de lijn en de tanden. tot zover de revieuw over de chocolade) :D
Als de Mrs Rose in mijn apparaat op is ga ik de koffie eens proeven, waarschijnlijk aanstaand weekend.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door edman op di 22 jul 2008, 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Gesloten << Compagnia Dell'Arabica India Monsooned Malabar

8
Heb inmiddels 6 bakjes van de Compagnia Dell'Arabica India Monsooned Malabar gedronken, en ik moet zeggen dat het lekkere espresso is.
Het begint altijd met het openknippen van het pak en de eerste geur die eruit komt dat was deze keer grandioos een lekkere volle koffie geur.
De bonen zijn wel iets vet.
Wij hebben een volautomaat espressoapparaat,dus daar de bonen in.
Bewust voor gekozen,wij hebben een worksop espresso maken gevolgd bij Barend Boot, en vonden het te moeilijk om continu een kwalitatief goed bakje koffie te maken.
Dus de bonen erin, het viel wel op dat de doorlooptijd te kort was, dus de maalgraad iets fijner gesteld.
Het tweede bakje was perfect, het is een pittige volle koffie niet bitter
Het is een van de betere smaken die wij tot nu toe hebben gedronken,wij hebben het apparaat 8 weken.
De vorige koffie die erin zat was Illy en wij vonden Compagnia Dell'Arabica India Monsooned Malabar lekkerder.

vr gr jan

Re: Gesloten << Review Compagnia Dell'Arabica India Monsooned Ma

10
Wat een verassing net voor mijn verjaardag verse koffie in huis! Gelijk geprobeerd natuurlijk. Wat opviel bij het openen van de verpakking waren de verschillende kleurschakeringen.

zie: http://img207.imageshack.us/my.php?image=img4692jj0.jpg

De afgelopen weken vooral koffie van Simon Levelt gedronken: indonesia en Corleone. In tegenstelling tot deze koffies zorgde deze voor een wat fijnere maling bij de zelfde instelling van mijn molen. Dit zorgde ook voor een wat langere doorlooptijd waarin ik in de buurt van de 25 seconden kwam met mijn Innova Dream. Eigenschappen die opvielen aan de buitenkant waren vooral de stroperigheid waarin de koffie uit de machine kwam en een dikke schuimlaag met wat tekening erin.

Hierbij een foto van een kopje Monsooned Malabar koffie:
http://img148.imageshack.us/img148/6525 ... nelad2.jpg

Smaak was bijzonder positief. Mijn vriendin voelde wel wat van een tinteling in haar keel. Ikzelf denk dat ik daarvoor teveel koffie heb gedronken. Beiden waren we het erover eens dat de lange nasmaak een belangrijke karaktereigenschap is. Verder zou ik de koffie niet als ‘fruitig’ beschrijven maar eerder aan de bittere, donkere kant. Dit heeft ook mijn voorkeur.

Daarom als conclusie: Erg lekkere koffie. Als ik dan toch nog een minpuntje moet geven is het dat ik de diverse smaak dimensies die andere koffie’s wel prijsgeven, in deze koffie mis. Ik proef één dimensie die bijzonder lekker is maar daar blijft het bij.'

Tijdens mijn verjaardag natuurlijk ook het panel wat uitgebreid en de volgende reacties ontvangen: één persoon vond de koffie vooral heel lekker ruiken. Een andere persoon waardeerde de lange en lekkere nasmaak zodat ze geen behoefte had achteraf de smaak met water weg te spoelen. Dit in tegenstelling tot andere koffie’s. Een derde persoon met minder koffie ervaring waardeerde de koffie zeer en vond het niet te vergelijken met een normale Albert Hein koffie.