Re: Eureka mignon maling

11
frankc schreef: vr 03 feb 2023, 09:32 Verschillende soorten koffie geprobeerd,dus niet alleen supermarktkoffie.
Een vraag was:
En welke koffie gebruik je op dit moment?
Nog steeds onduidelijk ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
frankc schreef: vr 03 feb 2023, 18:21 Mocca d afrique van blanche dael
Oké. Weet je de branddatum? Het is een blend zo te horen.

Je schreef ook:
Ik zet hem op de zo fijnst mogelijke stand,moet dan evengoed veel koffie in de piston doen,om beetje normale druk te verkrijgen.
Wat noem je "veel koffie" -- ik bedoel hoeveel gram exact doe je in het filterbakje?

Welk filterbakje is het, voor welke hoeveelheid maalsel is deze bedoeld, staat dat erop of stond dat op de verpakking?

Hoe is je techniek, distributie, tampen, waarmee en hoe?

Kun je eens een filmpje posten van wat je precies doet?

Je geeft aan dat je niet 'een beetje normale druk' kan krijgen. Welke druk geldt hier als normaal en welke druk meet je?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

14
Het lijkt een hoop wat Frans vraagt, maar zijn wel punten waar je even naar moet kijken. Laat je niet afschrikken en kijk er serieus naar bijvoorbeeld in de vorm van een filmpje. Er is niets vervelender dat je de werking van een stuk hardware in twijfel trekt, i.c jouw molen. Is die molen nu goed of niet. Door al die vragen even na te gaan kan gaan elimineren.

17
fransg schreef: za 04 feb 2023, 12:15 En als je er een andere molen naast zet (en ook gebruikt) is het probleem dan ineens opgelost?
Dat is natuurlijk een mooi experiment! Waar woon je want misschien woont er een forumlid in de buurt. Dan kun je de maler en misschien ook de bonen testen en uitsluiten dat het daar aan ligt.

18
jelveen schreef:
fransg schreef: za 04 feb 2023, 12:15 En als je er een andere molen naast zet (en ook gebruikt) is het probleem dan ineens opgelost?
Dat is natuurlijk een mooi experiment! Waar woon je want misschien woont er een forumlid in de buurt. Dan kun je de maler en misschien ook de bonen testen en uitsluiten dat het daar aan ligt.
Leuk! Ik ben voor experimenten!