Re: De kosten die de pan uitrijzen

661
fransg schreef:
B19AAC64-5133-4DD3-8C60-41ECCB4627AC.jpeg
Moet nog veeeel meer af om de btw verhoging op te kunnen vangen die in januari 2023 is verhoogd en in 2024 erin gaat hakken als het prijsplafond wegvalt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

662
Ik heb de indruk dat de meeste mensen het heel redelijk kunnen opvangen allemaal. Er is enorm veel kabaal gemaakt om de tegenvallers voor bijna iedereen te compenseren, ook voor mensen zoals ik die dat helemaal niet nodig hebben.

En intussen zijn er veel echte arme mensen die het in een gezin van een klein inkomen moeten doen en door langs elkaar heen werkende overheidsinstanties allerlei toeslagen missen of (onterecht) terug moeten betalen, en voor hen is er nauwelijks actie. Wel kamervragen en beloftes en goede bedoelingen maar geen doortastende actie, terwijl het land juist sociaal zou moeten zijn voor wie het echt moeilijk heeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

664
Zo’n 5700 gezinnen leven in armoede door een fout van de overheid. Regels spreken elkaar tegen en daardoor moeten mensen toeslagen waar ze gewoon recht op hebben terugbetalen. Het probleem is al jaren bekend, en toch is het nog niet opgelost.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/246824 ... -oplossing
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

666
bobbee schreef: di 21 mar 2023, 22:21 Zo’n 5700 gezinnen leven in armoede door een fout van de overheid. Regels spreken elkaar tegen en daardoor moeten mensen toeslagen waar ze gewoon recht op hebben terugbetalen. Het probleem is al jaren bekend, en toch is het nog niet opgelost.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/246824 ... -oplossing

Ja, verdrietig hé!
Het deed me denken aan jaren geleden, toen ik zelf nog huurtoeslag kreeg en dat na een paar jaar terug moest betalen.
Omdat ik een paar gulden teveel had verdiend.
Wat een harde dobber was dat….. :cry:

Niet zo erg als de mensen in het artikel, maar leuk was anders.
Nu in een heel andere situatie (gelukkig).
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

668
Heerlijk, sommige mensen hebben het absoluut nodig om érgens woedend over te zijn, het is gewoon een heel lekker gevoel als je daar eenmaal aan gewend bent en via sociale media als je op de juiste kanalen zit vindt men zo elke dag een shot pure onverdunde woede ;-)
“Dit is belachelijk! Hoe kun je trouwe klanten zo afpersen. Juist die zou je moeten belonen. Als ze deze maand dit niet veranderen, stap ik over en zien ze mij nooit meer terug”, vult Sophie aan. Dit is het topje van de ijsberg aan boze klanten.
Ik ben weleens abonnee geweest op de New York Times en op The Daily Telegraph. Eerst betaal je bijna niets, dan de volle mep en als je na een poos denkt ik zeg 'm op dan krijg je mails met zeer gunstige aanbiedingen van onwaarschijnlijk hoge kortingen.

Kennelijk werkt dat goed want anders zouden ze het zo niet doen.

Het is geen 'afpersen' maar gewoon gebruik maken van hetgeen uit marktonderzoek is gebleken. Als je het zo aanpakt zijn enkelen boos en anderen die het niks (of niet erg veel) uitmaakt blijven wel en die betalen het gewoon.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino