voorstellen

1
Hey mede koffie liefhebbers,

Na een aantal jaar gelezen te hebben hier op het forum dan toch tijd om mezelf voor te stellen. Nick hier, nu een aantal maanden woonachtig in Amstelveen en daarvoor lang in Groningen en omstreken gewoond.

15 jaar geleden begonnen met een nespresso machine en melkopschuimer, met deze combinatie veel koffie gemaakt. Zo´n twee jaar geleden een 9barista en een commandante aangeschaft, hiermee kon ik eindelijk zelf echte espresso maken. Echter was de workflow niet ideaal, het duurde gewoon vrij lang om een paar espresso´s achter elkaar te maken (laat staan het melk opschuimen voor een cappuccino en dergelijke). Vandaar een upgrade naar een Gaggia Classic met o.a. een PID. Ook een andere molen aangeschaft om de workflow te verbeteren, namelijk een df64. De df64 beviel niet en nu staat er een Kinu M68 die wel bevalt.

In de (nabije) toekomst zal er vast wel weer een upgrade aankomen, qua machine denk ik iets met een hevel😊

Groetjes, Nick
Strietman CT2 & Kinu M68

Re: voorstellen

6
robinfcb schreef:Welkom, en mooie maler, die kende ik nog niet.
Is dat een beetje te doen, iedere dag met de hand malen?
Ja hoor, prima te doen!
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

7
robinfcb schreef: zo 16 apr 2023, 21:24 Welkom, en mooie maler, die kende ik nog niet.
Is dat een beetje te doen, iedere dag met de hand malen?
Met een zogenoemde ´tabletop´ maler zoals de Kinu M68 (of weber workshops HG-1/HG-2) vind ik het wel te doen. Persoonlijk vind ik handmalen ook niet erg, het idee dat je een beetje moet werken voor je espresso heeft wel iets haha. Maar als je echt veel espresso´s achter elkaar moet maken is het soms vermoeiend.
Strietman CT2 & Kinu M68

10
omeCo schreef: ma 17 apr 2023, 07:56 Welkom! En iets met een hevel? Mijn interesse is gewekt!
Er zijn veel mooie hevelmachines, een keuze maken is daarin best lastig. Voor mij zal het tzt waarschijnlijk een Bezzera Strega worden. De prijs/kwaliteit verhouding is volgens mij goed en de machine heeft veel specificaties die mij aanspreken.
Strietman CT2 & Kinu M68