Re: Timemore Sculptor 064 en 078

231
Wat valt er te vertellen achter het bedrijf van dit project?
Als dit geen standaard schrijven zijn (de 78), dan wordt vervangen op termijn wel een uitdaging. Of zien jullie mogelijkheden met andere schijven?

Ik ben zeker geïnteresseerd in deze maler en het backen van het project kan nog. Ik ben op zoek naar iets kleiners, minder luidruchtigers voor mijn Eureka 75. En single dosen. Maar bouwkwaliteit vind ik heel belangrijk.

232
Yespresso schreef:Wat valt er te vertellen achter het bedrijf van dit project?
Als dit geen standaard schrijven zijn (de 78), dan wordt vervangen op termijn wel een uitdaging. Of zien jullie mogelijkheden met andere schijven?

Ik ben zeker geïnteresseerd in deze maler en het backen van het project kan nog. Ik ben op zoek naar iets kleiners, minder luidruchtigers voor mijn Eureka 75. En single dosen. Maar bouwkwaliteit vind ik heel belangrijk.
Als die maler rete populair wordt staan alternatieve producenten van dit spul niet stil.

Maar, waarom beginnen over andere schijven als de orginele nog niet eens volledig door onszelf getest zijn? Ik ga er vanuit dat de geleverde schijven perfect maalsel afleveren. Het hele SSP gebeuren mag mij gestolen worden. Als je ziet wat zon setje schijven kost, dan geef ik dat liever uit aan hele goede koffiebonen voor goe
de koffie.
Afbeelding

(inmiddels ook wel overtuigd van het effect van burr geometrie en geniet van de koffie door een setje SSP MP! Zowel espresso als filterkoffie heeft het omhoog getild. Blijft belachelijk duur maar doet wel wat. )
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

234
Yespresso schreef:Het gaat me niet om speciale schijven maar meer ter vervanging indien versleten. Je zal wel zeggen dat je dat niet haalt in je leven maar ik ben liever zeker :)

En over de bouwkwaliteit en het bedrijf erachter. Is er meer bekend over het bedrijf achter deze maler?
Die vervangende schijven zul je dan kunnen kopen bij timemore.

Over timemore is veel te vinden online. Ze akne allerlei koffie gerelateerde spullen. Kwaliteit was minder jaren terug maar is flink verbeterd. Van pommeren verkoopt of verkocht spul van hun. Is wel een goede producent.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

235
DeCoffee schreef: wo 19 apr 2023, 19:47
Ziet er wel heel licht gebouwd uit?

Deze 64s lijkt me de leukste versie i.v.m. de mogelijkheid om schijven te wissellen, maar had gehoopt op een mooie zware en robuuste machine. Dat is gezien de prijs niet eerlijk, maar krijg hier Makita vibes van :mrgreen: .
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

236
Ypuh schreef:
DeCoffee schreef: wo 19 apr 2023, 19:47
Ziet er wel heel licht gebouwd uit?

Deze 64s lijkt me de leukste versie i.v.m. de mogelijkheid om schijven te wissellen, maar had gehoopt op een mooie zware en robuuste machine. Dat is gezien de prijs niet eerlijk, maar krijg hier Makita vibes van :mrgreen: .
Ik geloof dat de YouTubers die hem al in handen hebben gehad, het juist een stevig gewicht vonden hebben. Ik ga het ervaren. M’n Olympus weegt geloof ik 14 kg. De 78s weegt bijna 7 kg.

Misschien moet ik er twee nemen.