Re: Timemore Sculptor 064 en 078

312
Ik moet zeggen dat ik door deze tweede video van LH wel weer erg uitkijk naar de 78s. Mijn verwachtingen waren door zijn eerste video wat minder gestemd, maar ik kan dit nu wel wat beter in perspectief plaatsen.

De 78s zal voor de meesten gewoon een erg goede maler zijn, helemaal voor de prijs van de KS campagne. Duidelijk is dat upgraden vanaf een andere maler het niet altijd waard is, maar dat het als eerste maler zeker een goede keuze is. Dit ding is geen revolutie, maar maakt voor de meeste mensen gewoon (meer dan) goede espresso. Daar doe ik het voor.

313
Ik zit ook in dubio. Lance geeft aan dat de Mignon SD wat hem betreft lekkerdere espresso geeft. Alleen de workflow van de Sculptor lijkt mij sowieso beter, en ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik zelf een smaakverschil proef. Ben benieuwd of de Sculptor 78S weer makkelijk door te verkopen is als blijkt dat het niet echt een upgrade in workflow is, of smaak tegenvalt.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

315
Speciaal voor Bobbee:
Op zich heb ik dezelfde twijfel. Is het een stap omhoog of opzij. Wat wel duidelijk voor me is, is dat ik de workflow van mijn Niche echt super vind en LH niet. Waarom niet, geen idee. Ik wil wel eens weten wat flat nou doen, ik wil sneller en stiller dan de Niche en het aantrekkelijke vind ik de looks.
Na het doorspitten van alle info lees ik ongeveer dat de Zerno een betere optie lijkt als je in Amerika (vanwege de prijs) zit wat betreft kwaliteit en ootb schijven tegenover de 78s met een toekomstige schijfupgrade.

Voor mij, early bird prijs, geen importkosten, gaat die vlieger ook niet op. Denk dat ik er toch nog een nachtje over slaap.
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|

316
Ik weet nooit zo goed waar ik mijn maler moet plaatsen in het huidige aanbod. Wat gisteren een goede maler was, is vandaag ook nog een goede maler schreef iemand een keer. De winst zal bij mij vooral zitten in de workflow. En de Sculptor is een stuk beschaafder qua maten, geluidsproductie, etc.

317
Ypuh schreef: zo 07 mei 2023, 16:50
bobbee schreef: zo 07 mei 2023, 11:05 De 78s wordt dus vergeleken met de veel duurdere malers! Dat is niet niks maar wordt nu overheen gelezen omdat wordt gezegd dat je dan niet hoeft te upgraden als je zo'n maler hebt.
Waar lees je dat? In die Reddit-post vergelijkt hij de 78s met de Oro XL, DF64, Vario etc. en geeft hij de 'slight edge' aan de Eureka of DF met SSP burrs.

Die zitten allemaal in dezelfde prijsrange. Kun je als een pluspunt uitleggen voor de Timemore, maar de 78s is niet de maler die alle malers overbodig maakt.

Voor de rest mee eens; ik ben enthusiast over dit project, maar niet geintesseerd in single dosing. Zou sowieso wachten tot de reguliere productie en me niet op laten zwepen door de Kickstarter hype. Zoveel scheelt het nou ook weer niet en is me het risico van kinderziektes niet waard. Lang wachten moet je toch.
Inmiddels is mijn twijfel over de 078s definitief weg ;) Ik ga hem niet proberen. Ben zeer tevreden over mijn XL en mis het single dosen niet. Vind de XL ook nog eens mooier. Als ik ooit weer upgrade, moet dat echt een flinke upgrade zijn. Al heb ik ook nog wel even getwijfeld over de atom75 die onlangs hier werd aangeboden ;)

318
RexManning schreef:Speciaal voor Bobbee:
IMG_3702.jpeg
Op zich heb ik dezelfde twijfel. Is het een stap omhoog of opzij. Wat wel duidelijk voor me is, is dat ik de workflow van mijn Niche echt super vind en LH niet. Waarom niet, geen idee. Ik wil wel eens weten wat flat nou doen, ik wil sneller en stiller dan de Niche en het aantrekkelijke vind ik de looks.
Thanks dat je de moeite hebt genomen dit te delen! Die workflow met de Niche is idd niks op aan te merken. Easy peasy. Snap hem (LH) ook niet wat dat betreft.

Ik kijk persoonlijk ook naar de kosten. Ik wil gewoon geen maler van 1000, 1500 euro. Ik vind dat echt belachelijk, mijn mening he.
Afbeelding
En een XL kost al 700. Is geen single dosing en heeft "maar" 64mm schijven.
Wat wij nu voor de 078s moeten betalen kan ik persoonlijk tevreden mee zijn en kun je nooit veel verlies op lijden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

319
bobbee schreef: di 09 mei 2023, 21:40
RexManning schreef:Speciaal voor Bobbee:

IMG_3702.jpeg

Thanks dat je de moeite hebt genomen dit te delen! Die workflow met de Niche is idd niks op aan te merken. Easy peasy. Snap hem (LH) ook niet wat dat betreft.

Ik kijk persoonlijk ook naar de kosten. Ik wil gewoon geen maler van 1000, 1500 euro. Ik vind dat echt belachelijk, mijn mening he.
Afbeelding
En een XL kost al 700. Is geen single dosing en heeft "maar" 64mm schijven.
Wat wij nu voor de 078s moeten betalen kan ik persoonlijk tevreden mee zijn en kun je nooit veel verlies op lijden.
De SD kost 600 en is wel single dosing, heeft ook 'maar' 65mm schijven (exact dezelfde als XL), en Lance vind hem beter smaken dan 78S:
Eureka SD- This is quite close with the edge going to Eureka due to balance and slight edge on body. Another one where most won't be able to consistently choose one over the other.
De XL heeft hij strikt gesproken niet vergeleken, maar is vergelijkbaar met SD.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

320
bobbee schreef:
B003 schreef:https://youtu.be/hRLbBNT1UAI

Follow-up
Kom er dus op neer dat ik hem niet hoef te kopen als vervanging van de Niche maar de Timemore 078s is wel een geweldige maler volgens hem en hij vergelijkt hem weer met de option o die weliswaar weer ist beter is maar niet 2,5 keer beter zoals het prijsverschil.

Dus nu, voor mij persoonlijk. Kopen voor naast de Niche of kopen en de Niche eruit of de Niche houden en de Timemore cancellen. Hoelang hebben we nog om te cancellen? Tot 10 mei toch?
Wat ik zat te denken: we zouden hier ook een grinder swap kunnen doen. Ik ben bijvoorbeeld ook heel benieuwd naar de niche en heb de timemore 64s gebacked.

Stel jij bent ook benieuwd naar de timemore dan kunnen we voor een paar maanden ruilen: kun jij kosteloos de timemore bekijken en ik de niche.

Ik denk namelijk persoonlijk dat het met name neerkomt op je persoonlijke voorkeur en dat weet je pas als je hem een tijdje hebt gebruikt. De een zal niet significant beter zijn dan de ander.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk