Re: Timemore Sculptor 064 en 078

331
RexManning schreef: wo 10 mei 2023, 14:24 Leuke vraag!

Ik twijfel nog. Met name omdat het mij juist wel leuk lijkt te experimenteren met verschillende schijven en de Sculptor niet blijkt uit te blinken in het gemak daarvan.
Dan moet je voor de Niche Duo gaan. Dat is de enige die ervoor gebouwd is om regelmatig schijven te wisselen. Andere opties zijn er niet echt.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

333
Als je inderdaad af en toe van schijven wil wisselen is het beter om dan te kijken naar een andere maler, denk ik. Zijn veel schroeven van de sculptor.

De Zerno Z1 lijkt een prachtige maler en perfect om verschillende schijven op te zetten, maar zit wel een prijskaartje aan haha. Anders misschien toch de DF64V? Denk dat die ook makkelijker kan wisselen (lijkend op de DF64).
Rancilio Silvia PID - Sculptor 078S

338
RexManning schreef: wo 10 mei 2023, 15:24 Niet echt wat ik bedoelde. Espresso schijven kan op meerdere apparaten relatief makkelijker dan op de Sculptor.

Het gehannes van LH met de sculptor schijven zag er niet echt ontspannen uit.
De DF83 schiet mij dan te binnen, die komt zelfs met twee schijven en een eenvoudig wissel systeem, een Filter en een Espresso set.

339
omeCo schreef: wo 10 mei 2023, 14:13 Inmiddels zijn we een beetje aan het aftellen. Ik tel een paar twijfelaars en paar die blijven backen. Ik behoor tot de laatste categorie. Zijn er ook mensen die zich hebben teruggetrokken?
Ik blijf gewoon backen hoor...Lijkt mij gewoon een toffe goede maler en waar vind je nu een 80mm maler voor dat geld.

Tevens zegt LH dat het een upgrade van elke Eureka is dus ik met mn specialita moet iig niet achteruit gaan. Ik hou ze eerst nog ff side bij side maar kan me niet voorstellen dat hij tegen gaat vallen. Misschien als ik een uitstapje naar filter wil maken dat ik de Turbo burrs later nog aanschaf.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart