Re: Lelit Bianca

452
QM_Ed schreef: zo 07 mei 2023, 20:16 Ik heb op mijn V1 Bianca een foutmelding "Missing water into the tank"
Dit was blijkbaar het begin van meer ellende, hij heeft het nog één keer goed gedaan maar de keer daarop dat ik hem aanzette ging de LCC niet meer aan (nog wel het lampje van de power knop) en werd de groep zo op gevoel wel heel erg heet dus waarschijnlijk werd de temperatuur niet meer geregeld.
Ik heb even de bovenklep er af gehad, zo te zien geen waterschade.
Machine is van 2019 dus ik neem aan dat er geen garantie meer op zit.

Er waren 2 dingen die ik toch al (evt. zelf) van plan was:
- algemeen onderhoud, vervangen van ventielen, rubbers, ringen etc.
- LCC upgrade van V1 naar V2 of V3
maar met dit er bij lijkt het me beter hem maar weg te brengen


Voor wat betreft de LCC upgrade, heeft iemand dit al eens gedaan vanaf de V1?

Als ik online kijk zie ik de upgrade kit voor V3 staan voor €355
https://30.coffee/lelit-conversion-kit- ... 0v-4000062

De V2 was volgens mij een stuk onder de €100

Waar komt dit grote prijsverschil vandaan, is dat alleen vanwege de solenoid klep (voor "low flow") die er bij de V3 bij zit?
Ik begrijp dat je ook de V3 LCC kan monteren zonder deze klep zodat je wel de overige functie van de V3 hebt, is deze LCC V3 ook los te verkrijgen voor een redelijke prijs?

Machine gekocht bij Hoofdkwartier, kunnen jullie deze LCC's (V2 of V3) ook bestellen Arnoud?

Re: Lelit Bianca

453
Van V1 naar V2 is enkel de LCC wisselen, naar V3 moet je ook een solenoid en de kabelboom aanpassen, met die laatstgenoemde modificatie heb ik geen ervaring, de stap van V1 naar V2 is heel makkelijk.

Overigens klink jouw storing toch alsof er een plens water in is gekomen, althans, dat van dat blijven vragen om water hebben we een keer eerder meegemaakt bij een dame die met een gieter het water in haar machine had gegoten in plaats van in het reservoir....

Re: Lelit Bianca

454
Pti schreef: vr 12 mei 2023, 14:18dat van dat blijven vragen om water hebben we een keer eerder meegemaakt bij een dame die met een gieter het water in haar machine had gegoten in plaats van in het reservoir....
wow!!! ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Lelit Bianca

455
Pti schreef: vr 12 mei 2023, 14:18 Van V1 naar V2 is enkel de LCC wisselen, naar V3 moet je ook een solenoid en de kabelboom aanpassen, met die laatstgenoemde modificatie heb ik geen ervaring, de stap van V1 naar V2 is heel makkelijk.

Overigens klink jouw storing toch alsof er een plens water in is gekomen, althans, dat van dat blijven vragen om water hebben we een keer eerder meegemaakt bij een dame die met een gieter het water in haar machine had gegoten in plaats van in het reservoir....
Zo op het oog is de binnenzijde droog.
Situatie is ook anders omdat ik geen gieter gebruik (zit op vaste wateraansluiting).

Als bij mij de LCC defect is is het sowieso wel handig om er een nieuwere LCC in te doen.

Volgens het filmpje van Lelit is het ook mogelijk de LCC V3 zonder de solenoid te gebruiken.
Is qua werk het zelfde als de LCC V2 uitwisselen.

Wat zijn momenteel de prijzen van de LCC V2 en de LCC V3?



.

Re: Lelit Bianca

456
Het is een poosje geleden maar als ik het me goed herinner is een LCC iets van €100 a €120. Die solenoid verkoopt Lelit dacht ik ook als kant en klaar setje voor iets van €60.- Als je zelf een beetje handig bent is het vervangen niet zo heel spannend, maar persoonlijk als je die V3 functionaliteit toch niet denkt te gaan gebruiken weet ik niet of de upgrade heel zinvol is en zou ik gewoon de goedkoopste optie kiezen.

Re: Lelit Bianca

457
Pti schreef: vr 12 mei 2023, 14:33 Het is een poosje geleden maar als ik het me goed herinner is een LCC iets van €100 a €120. Die solenoid verkoopt Lelit dacht ik ook als kant en klaar setje voor iets van €60.- Als je zelf een beetje handig bent is het vervangen niet zo heel spannend, maar persoonlijk als je die V3 functionaliteit toch niet denkt te gaan gebruiken weet ik niet of de upgrade heel zinvol is en zou ik gewoon de goedkoopste optie kiezen.

Normaal zou ik hem wel zelf vervangen maar omdat er nu een reparatie nodig is met misschien wel een defecte LCC lijkt het me logisch er direct een V2 of V3 in te zetten.

Het gaat me meer om de vraag of er een prijsverschil zit in de LCC V2 en de LCC V3 (ZONDER de solenoid).
Zo op het oog lijken deze identiek met wellicht alleen andere firmware.


.

Re: Lelit Bianca

459
Ok, de machine moet dus worden weggebracht , waar zou ik dit kunnen doen?

Hoofdkwartier is natuurlijk de beste optie want hij is hier gekocht en zij kennen de Bianca waarschijnlijk het beste, Amstelveen is alleen wel een eind uit de buurt, zeker omdat het dan twee keer die rit wordt.

Is Redspresso (HanR) in dit geval ook een optie, aangezien er waarschijnlijk ook een andere LCC besteld moet worden? Dit is redelijk in de buurt voor mij.

Het betreft dus:
- storing oplossen
- algemeen onderhoud, vervangen van ventielen, rubbers, ringen etc.
- LCC upgrade


.

Re: Lelit Bianca

460
QM_Ed schreef:Ok, de machine moet dus worden weggebracht , waar zou ik dit kunnen doen?

Hoofdkwartier is natuurlijk de beste optie want hij is hier gekocht en zij kennen de Bianca waarschijnlijk het beste, Amstelveen is alleen wel een eind uit de buurt, zeker omdat het dan twee keer die rit wordt.

Is Redspresso (HanR) in dit geval ook een optie, aangezien er waarschijnlijk ook een andere LCC besteld moet worden? Dit is redelijk in de buurt voor mij.

Het betreft dus:
- storing oplossen
- algemeen onderhoud, vervangen van ventielen, rubbers, ringen etc.
- LCC upgrade


.
Han kan dat volgens mij ook maar waarom neem je niet eventjes direct contact met hem op? Redspresso is zijn bedrijf en telefoonnummer kun je online vinden.
Succes en op naar een werkende Bianca!
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’