Hoi,
Ik ben Rob, lees al langere tijd mee op het forum en heb er diverse dingen van opgepikt. Ruim 2 jaar geleden begonnen met een Smeg espresso apparaat en molen. Die beviel niet want kon er geen goede cappuccino mee voor elkaar krijgen en vond de espresso ook niet lekker maar mijn interesse was wel verder gewekt.
De maler is gebleven voor de Moccamaster van de vriendin. Voor de espresso en cappuccino ben ik 1,5 jaar geleden over gestapt op een Sage Barista Touch. Dit met de gedachte dat maler en zetapparaat in 1 handig zijn en deze versie een automatisch melkopschuimfunctie heeft. Tot op de dag van vandaag maak ik er met veel plezier gebruik van hoewel melk opschuimen inmiddels wel handmatig gaat. Wel vind ik de 54 mm zetgroep een beetje onhandig.
Een tijdje geleden heb ik een Niche Zero gekocht die waarschijnlijk in juni aan komt. Al een tijd kijk ik verlekkerd naar een volgend stapje in de hobby met het voornemen hier over een half jaar eens werk van te maken. Toen kwam de Rocket Appartemento van forumlid "ben70" te koop en kon ik het niet weerstaan. Vandaag deze bij hem opgehaald. @ben70, thanks voor de gastvrijheid, de uitleg en het prachtige apparaat.
Nog even de maler van de Sage gebruiken tot de nieuwe maler er is. Geen probleem, in de tussentijd lekker aan de gang met de Rocket.
De sage zal ik tegen die tijd verkopen.
Dagelijks drink ik ongeveer 2 kopjes espresso of cappuccino. Pas sinds een half jaartje begin ik beter te proeven hoe de smaak verandert bij verschillende zettijden / instellingen en speel daar meer mee. Het is een leuke uitdaging zo dicht mogelijk bij 18 in en 36 uit te komen in rond 25 sec waarna ik probeer of de smaak nog wat meer kan verbeteren (voor mij) door kleine dingetjes te veranderen.
Groeten,
Rob
Re: Voorstellen
2Leuk bericht, mooie spullekes, wordt alleen maar leuker, als je Niche er is. Ben benieuwd naar je ervaringen je als alles hebt. Veel plezier hier.
️

3Damk voor je voorstelling en leuk je erbij te hebben op ons forum!
En prima dat je nu met de nieuwe machine de oude maler gebruikt, zodoende kun je dalijk het verschil ervaren met de Niche.
En prima dat je nu met de nieuwe machine de oude maler gebruikt, zodoende kun je dalijk het verschil ervaren met de Niche.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4Welkom Rob het was leuk je vandaag te mogen ontvangen
ik hoop dat je er net zoveel plezier van zult hebben als ik heb gehad
en voor tips zit je goed hier op het forum
Gr Ben
ik hoop dat je er net zoveel plezier van zult hebben als ik heb gehad
en voor tips zit je goed hier op het forum
Gr Ben
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
5Welkom en veel plezier hier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
6Welkom! Dat zijn leuke stappen zo. Wat Bobbee ook zei: het is juist leuk om de stapjes te merken met het malen met de Sage en daarna de Niche. JE geeft jezelf daarmee de gelegenheid te ontdekken wat de aanpassingen per schakel daadwerkelijk betekenen in de smaak.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600
7Dank jullie wel. Ja, de ontdekkingstocht vind ik het leukste aan de hele koffie hobby. Vandaag lekker aan t spelen geweest met rocket en de koffie nog wat kunnen verbeteren.
Moet eerlijk zeggen dat het nog even wennen is aan het zelf timen en stopzetten van de pomp. Voelt leuk om te doen maar ging met de Sage vanzelf.
Gisteravond nog naked portafilter gekocht en 58 mm ring voor het wdt-en want de sage heeft een 54 mm zetgroep
Kortom, lekker bezig
Groeten,
Rob
Moet eerlijk zeggen dat het nog even wennen is aan het zelf timen en stopzetten van de pomp. Voelt leuk om te doen maar ging met de Sage vanzelf.
Gisteravond nog naked portafilter gekocht en 58 mm ring voor het wdt-en want de sage heeft een 54 mm zetgroep
Kortom, lekker bezig
Groeten,
Rob
Rocket Appartamento, Niche Zero, Moccamaster KBG select, Smeg CGF01
8Welkom bij de club en heel veel plezier met deze geweldige hobby! Benieuwd naar je verhalen over je avonturen!