Re: Wat drink je nu?

3946
Frup schreef:Haha, zéker een heerlijke pizza gegeten. Maar gezien de aard van dit forum, daar geen foto van gemaakt…
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(ben je bij Da Mchele geweest? Of Sorbillo?)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3948
bobbee schreef: do 25 mei 2023, 09:53
Frup schreef:Haha, zéker een heerlijke pizza gegeten. Maar gezien de aard van dit forum, daar geen foto van gemaakt…
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(ben je bij Da Mchele geweest? Of Sorbillo?)
We zouden naar 400 Gradi, maar daar was geen plek. Toen naar Sannino, om de hoek.
Ben je daar bekend? In de wijk Quartieri Spagnoli stikt het van de pizzeria’s en ienieminie winkeltjes en barretjes.
Ik zou daar overal wel willen binnenstappen. Maar op een gegeven moment voel je dat er geen cafeïne meer bij moet. :D
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

3950
Mijn eerste espresso van de dag is een Fascino Initio Mild uit de Pavoni. Lekker aards en chocolade. De tweede, ook uit de Pavoni, is een Malabar van het Brandhuys. Soepel, romig,cacao. Onlangs, door een speling van de omstandigheden was het mengsel 1/3 de Malabar en 2/3 de Initio Mild. Dit was een verrassend lekkere espresso! Een beetje zwaar, dik en rond met een vleugje van de zachte zuiverende wind van de Malabar. Dit heeft mij ertoe gebracht om vaker met 'de omstandigheden' te gaan spelen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Bijlagen