Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1121
fransg schreef:Mooi eigen maaksel!

Ik las laatst wel ergens dat het al "made in holland" mag heten als het met onderdelen uit China hier in elkaar is gezet overigens.
Ja ik las zoëven dit nog eens door. Dat klopt idd, met auto's, fietsen etc, made in = het land waar het wordt geassembleerd en wellicht ontworpen. Bij koffiemachines zoals de LM is dat niet zo. Made in = echt gemaakt in. Dat heeft eigenlijk wel wat.

Afbeelding

1126
gilleko B. schreef:Ja 14 en 16 grams mandje nu een 15 grams mandje met nanocaoting. Morgen mee aanklooien.
Afbeelding

Afbeelding
Oke verslag. Wanneer je dit mandje zonder koffie plaatst en je start je machine dan zie je een ongelooflijk mooi egale verdeling van water door het mandje komen. Veel egaler dan bij mijn andere mandjes.

Dat lijkt tot veel goeds te leiden, maar met koffiemaalsel wordt het een lijden.

Koffiemaalsel in de bottemless, machine aan, koffieflow ontwikkelt zich normaal, straaltje centraal, en dan, ook na herhaaldelijk proberen, een verdwijnen van de centraal flow, koffie kruipt op naar alle kanten en legt van alle kanten een steeds groter zichtbaar deel van het metaal bloot. Totale klote extractie. Vervolgens mandjes van de IMS competition reeks, en een een ander IMS E&B mandje, in de bottemless, en bij die mandjes loopt alles zoals het moet lopen. Niet te doen, denk dat het door die Nanocoating komt. Zware tegenvaller.

Afbeelding

1129
fransg schreef:Wat eigenaardig!

Zou je 'm eens aan mij willen opsturen, dan kijk ik hoe het hier gaat. Ik kan 'm ook van je overnemen, dan stuur een tikkie met verzendkosten.
Frans, wonderbaarlijk, nadat ik klaar was dacht ik, ik stuur deze naar Frans, en als hij er ook klaar mee stuurt hij deze weer naar door naar een ander. Ik ga dat vandaag doen. Ik hoef er niets voor. Het is al fijn dat je het kleinood wil testen.

Afbeelding