bedoelt deze link?
https://nl.aliexpress.com/item/1005005111580020.html
Ik ken die niet. Die ik heb gemaakt zit als een huis en omdat ik voor plastic spiegeltje heb gekozen is het zelfs voorgekomen dat een spiegeltje boog bij het in positie stellen met een vinger oid.PeterOo schreef:@bobbee: is het een dergelijke constructie:
Op AE wordt geklaagd dat de spiegel naar beneden zakt door de trillingen van de machine, dus de kwaliteit van de onderdelen lijkt inderdaad wel belangrijk bij deze constructie.
Of nog meer reden om een lever te nemen, die trillen niet![]()
.
Spiegeltje van de Hema deed hier de trucbobbee schreef: vr 20 okt 2023, 16:26 Het was veel werk om een magneet bal te vinden die goed werkte en een spiegeltje met genoeg vergroting. 10x is deze.
Dank. Die link ja. ali app gooit er blijkbaar vreemde (tracking?) zooi in, maar bij mij deed ie het wel.fransg schreef: vr 20 okt 2023, 19:59bedoelt deze link?
https://nl.aliexpress.com/item/1005005111580020.html
fransg schreef: vr 20 okt 2023, 14:21Door de kleurtjes ipv citaten was me niet duilek wat ik nog moest antwoorden...ErikW schreef: ma 16 okt 2023, 20:09 Ik maal denk ik net wat fijner (ik moet bijna 45 seconden wachten tot de 1e druppels verschijnen), doe hefboom omlaag, wacht 5s, til de hefboom net genoeg op om de bodem van het filterbakje bijna vol druppels te krijgen (hoe weet je dat de bodem bijna vol druppels is? Mijn PF is ondoorzichtig!), doe dan de hefboom weer omlaag, wacht 5s, til hefboom op en dan krijg ik een mooie extractie vrijwel precies gelijk aan die van de grote LR24 op 3.6bar en bijna net zo simpel. Dan is die grote dus helemaal niet meer nodig!![]()
Ben dus erg blij met mijn kleintje!![]()
Heb je geen 'naked' portafilter?(hoe weet je dat de bodem bijna vol druppels is? Mijn PF is ondoorzichtig!)
Dankzij het spiegeltje van Bobbee kan ik zonder bukken de onderzijde van het filterbakje zien:
IMG_7041.jpg
Klopt, is gewoon leuk voor erbij!Dan is die grote dus helemaal niet meer nodig!
Mooi!Ben dus erg blij met mijn kleintje!
Die is vast grappig bedoeld maar ik vat 'm niet.ErikW schreef: za 21 okt 2023, 20:04 De druppels onder het pf zie ik ook maar je schreef in het pf..![]()
Je kijkt tegen de bodem van het filterbakje aan en ziet daar druppels komen toch?til de hefboom net genoeg op om de bodem van het filterbakje bijna vol druppels te krijgen
Je verwacht, als ik je tekst goed lees, dat hogere druk = hardere flow.HuibN schreef: ma 23 okt 2023, 13:10 Iets wat ik niet goed begrijp de Londinium
Hoe krijg je een lange pre-infusion van bijvoorbeeld 15 secondes bij licht gebrande koffie als geadviseerd wordt om bij licht gebrande koffie bonen een hogere pre-infusion toe te passen tot liefst 6 bar?
Komt geen hamerslag bij te pas.
We hebben het over pre-infusie druk.HuibN schreef: ma 23 okt 2023, 21:21 Thx. Maar met 6 bar gaat het water er toch zo doorheen? In ieder geval sneller dan met 3 bar!?
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”