DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

1
De DF64 gen 2 zit eraan te komen nog voor einde 2023 via homebarista.be die de importeur en distributeur is voor onze regio. Een leuke upgrade ten opzicht van de oude df64 versie.

Om te beginnen is alles nu CNC gefreesd waardoor alle toleranties veel preciezer zijn, er is een plasma generator geïnstalleerd die we al kennen van de DF83. Dit zorgt aanzienlijk voor minder statische lading wat heel comfortabel is denk ik, ook is er een anti popcorn ingebouwd, de schijven zijn dezelfde als die nu in de df64v zitten maar dan zonder de coating. De maler heeft een vast toerental en itt de eerdere versie een waveform veer ook net als de df83 om de maalschijfdrager op zijn plek te houden. Uiteraard is er de mogelijkheid om de originele schijven te vervangen voor andere schijven wat leuke opties geeft.

Ik heb er 1 gepreorderd in het wit welke halverwege november wordt geleverd voor naast de Niche die conische happers heeft...dus later meer info.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/w5ybd5cZ5X4?si=q-Rfk_9lW6xaQTg-
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

4
Wat is het toch een lelijk ding maar beter is er voor die prijs niet te krijgen. Het is en blijft een geniale maler voor die prijs met veel mooie verbeteringen ten opzichte van de DF64V, alleen geen variabele RPM maar dat is eigenlijk vooral belangrijk voor filter en doet veel minder bij espresso.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

6
Erik82 schreef: di 31 okt 2023, 17:10 Wat is het toch een lelijk ding maar beter is er voor die prijs niet te krijgen. Het is en blijft een geniale maler voor die prijs met veel mooie verbeteringen ten opzichte van de DF64V, alleen geen variabele RPM maar dat is eigenlijk vooral belangrijk voor filter en doet veel minder bij espresso.
Wat zijn concreet de verbeteringen tov de DF64v? Volgens mis is die ook CNC machined? Maar ik kan mij vergissen.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

7

maurice1 schreef:
Erik82 schreef: di 31 okt 2023, 17:10 Wat is het toch een lelijk ding maar beter is er voor die prijs niet te krijgen. Het is en blijft een geniale maler voor die prijs met veel mooie verbeteringen ten opzichte van de DF64V, alleen geen variabele RPM maar dat is eigenlijk vooral belangrijk voor filter en doet veel minder bij espresso.
Wat zijn concreet de verbeteringen tov de DF64v? Volgens mis is die ook CNC machined? Maar ik kan mij vergissen.
De df64v is volgens mij niet minder goed. Is juist beter :

Design
Variabel rpm
Diamond coating burrs
Verwijderbare chute

Maar de prijs is ook hoger en dat was voor mij de rede om voor de df64 gen 2 te kiezen. Als ik geld in overvloed had, had ik de df64v gekocht.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

8
maurice1 schreef: di 31 okt 2023, 18:54
De plasma generator.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕