Re: Wat drink je nu?

4392
Ja toch nog even wat grappigs en Engelse taal in Japan. Een bekende actieheld uit de jaren 60 is Ultraman. Voor een vriend heb ik twee poppetjes meegenomen. Toen ik aan de verkoper vroeg naar Ultraman, in keurig Engels uitgesproken, begreep hij mij aanvankelijk niet. Opeens begreep hij mij , hai HAI, hij sprak ineens uit OELTERRAMAAN. Deze dus, prachtig. Voor oelterramaan had je Astroboy, maar dat is moeilijk te krijgen.

https://youtu.be/us0HsnGDpJQ?si=lHY2Ypw_KvhF_I6U

Afbeelding

4394
gilleko B. schreef: za 04 nov 2023, 23:10 Ja toch nog even wat grappigs en Engelse taal in Japan. Een bekende actieheld uit de jaren 60 is Ultraman. Voor een vriend heb ik twee poppetjes meegenomen. Toen ik aan de verkoper vroeg naar Ultraman, in keurig Engels uitgesproken, begreep hij mij aanvankelijk niet. Opeens begreep hij mij , hai HAI, hij sprak ineens uit OELTERRAMAAN. Deze dus, prachtig. Voor oelterramaan had je Astroboy, maar dat is moeilijk te krijgen.

https://youtu.be/us0HsnGDpJQ?si=lHY2Ypw_KvhF_I6U

Afbeelding
Prachtig! Leuke details ook, zoals de pijp van de Cap en die antenne uit het speldje.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4395

[/quote]
Nou nou, rustig aan. Gaan we elkaar nu bekrompen en racistisch noemen?? Dan ben ik hier snel weg.

Onlangs in een goed Thais restaurant in Groningen in het Engels aangesproken. De aardige jongen was pas een paar weken in Nederland. Ik heb hem in het Engels geantwoord en meteen een paar Nederlandse woordjes geleerd. Dat vond ie erg leuk.[/quote]

Frup, zo is het! Weer roerend met je eens, is ook leuk om een woordje buiten de deur te spreken als de omstandigheden daartoe aanleiding geven, maar een als een 100% made in NL. meisje tegen een 100% in NL klant een bestelling in het Engels gaat opnemen, dacht en denk ik, was ist los???

4396
Frup schreef: za 04 nov 2023, 19:59
Erik82 schreef: za 04 nov 2023, 16:33 In Amsterdam zitten juist heel veel goede branders zoals Friedhats, Caffenation, Lot61, White Label ...
Zo af en toe kom ik eens naar de stad waar ik geboren en getogen ben. Is Amsterdam nu nu ook al zó internationaal geworden dat de genoemde branders blijkbaar, hun website bekijkende, alléén in het Engels met hun klanten wensen te communiceren?
Jammer ... Ik weiger om in mijn eigen land in winkels en horeca een andere taal dan m'n moerstaal te spreken. :(

Momenteel drink ik Caffé Diemme Prestigio. Niet verkeerd, maar niet heel erg vers.
Binnenkort bij Baum Kaffeerösterei in Leer langs om in te slaan. Daar spreken ze tenminste 'gewoon' Duits.
Ik vind de Prestigo erg lekker. Volle chocolade smaak en een beetje zoet. Ik dronk hem regelmatig in Bar La Goccia in Affi (Italie).
Daarna heb ik de Prestigo thuis op de molen gehad, maar heb nog niet de smaken uit de boon kunnen halen zoals ze hem daar in de bar serveerde. Misschien toch omdat ze hem daar veel verser hadden (Zij bestelden rechtstreekse bij Diemme).
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

4397
Aldorean schreef: za 04 nov 2023, 21:43
Rosanne schreef: za 04 nov 2023, 20:31 Ik was laatst bij Cafecito in Amsterdam. Zij worden best veel gehyped op social media dus wou daar ook wel een keer wat proberen. Een medium Brazilië boon geblend met Peru. Ik vond hem aangenaam en heb een zakje bonen voor thuis meegenomen IMG_3062.jpeg
Die zet ik op de lijst.
Het zijn leuke en mooie boontjes. Ook vers. Gebrand op 30/10/23
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

4398
Heeft iemand (goeie) ervaringen met bonen uit Papoea-Nieuw-Guinea?

Ik wil dit bestellen bij een specifieke brander maar ze leveren uitsluitend kilo zakken.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

4400
Hk87 schreef:Heeft iemand (goeie) ervaringen met bonen uit Papoea-Nieuw-Guinea?

Ik wil dit bestellen bij een specifieke brander maar ze leveren uitsluitend kilo zakken.
Welke brander? Want ook dat zegt veel over wat je kan verwachten.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!