Re: Wat drink je nu?

4413
Dirk Jan schreef:Ik zit al weer even aan de Herftsmelange Malabar blend van Het Hoofdkwartier, heerlijk met dit weer! Romig, lekker vol en chocolade.
Deze ga ik ook een dezer dagen aanbreken. Ben erg benieuwd...
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

4414
Joste schreef:
Dirk Jan schreef:Ik zit al weer even aan de Herftsmelange Malabar blend van Het Hoofdkwartier, heerlijk met dit weer! Romig, lekker vol en chocolade.
Deze ga ik ook een dezer dagen aanbreken. Ben erg benieuwd...
Die koffie doet denken aan open haardvuur, umami, kastanje, bruine suiker, caramel, bosgrond, kruidkoek, lekkere body en ga zo maar door. En wederom iets laten afkoelen, dan komt de smaak nog meer naar voren. Bij guur en rillerig weer met chistmas pudding in je achterhoofd de ideaal passende koffie.

Afbeelding

4416
Aldorean schreef: za 11 nov 2023, 22:58 Ik heb de boontjes van hoofdkwartier hier staan. Zijn afgelopen woensdag gebrand. Moet ik nu echt nog 7 dagen wachten voor ik mag malen en proeven ?
Ik dacht dat 5 dagen de minimale aanbevolen wachttijd was en met bonen van het hoofdkwartier zou dat prima moeten kunnen ook.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

4417
Filter: Colombia casa negra. Single Estate Coffee Roasters.
4 weken oud. Clever dripper.

Koffie is mooi in balans. Zacht, rond met een beetje fruit. Lekker.

Ik ben alleen wat teleurgesteld dat de koffie al zo'n 3,5 week oud was bij levering. Ik heb nagevraagd en ze gaven aan dat ze dat soms doen als ze wat te veel hebben gebrand.
Afbeelding

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

4418
Dat is ook de reden dat ik daar niet meer bestel. Dan hadden ze het voor de helft van de prijs moeten verkopen want dit kan echt niet. Dit is overstock verkopen voor de volle mep en gewoon oneerlijk tegenover je klant. Tot een week of 1,5 vind ik persoonlijk nog best kunnen voor lichtere branding en 1 week voor donkere branding. Ze zouden je hiervoor moeten compenseren.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

4419
Hk87 schreef: zo 12 nov 2023, 02:52
Aldorean schreef: za 11 nov 2023, 22:58 Ik heb de boontjes van hoofdkwartier hier staan. Zijn afgelopen woensdag gebrand. Moet ik nu echt nog 7 dagen wachten voor ik mag malen en proeven ?
Ik dacht dat 5 dagen de minimale aanbevolen wachttijd was en met bonen van het hoofdkwartier zou dat prima moeten kunnen ook.
Heb een klein gokje gewaagt en de Brazilian was heel lekker

4420
Erik82 schreef:Dat is ook de reden dat ik daar niet meer bestel. Dan hadden ze het voor de helft van de prijs moeten verkopen want dit kan echt niet. Dit is overstock verkopen voor de volle mep en gewoon oneerlijk tegenover je klant. Tot een week of 1,5 vind ik persoonlijk nog best kunnen voor lichtere branding en 1 week voor donkere branding. Ze zouden je hiervoor moeten compenseren.
Ik zou een waardebon krijgen, dat is aardig.

Maar niet zo handig. Ik kocht verse filter koffiebonen (3x250gr) als aanvulling om te proberen naast de espresso.

Ik heb niks aan een waardebon voor een bestelling die ik niet meer ga doen.Ik wilde verse koffiebonen
Afbeelding

enfin, deze koffie is nu lekker, en daar gaat het om. De andere zakjes liggen in de vriezer.

Sent from my SM-S911B using Tapatalk