Re: Grind on weight
21Ik heb nog een gebruikte Compak E10 te koop. Retentie is bij de prijs inbegrepen.
Volgens mij zet je nu de Libra te koop omdat je een Atom W65 kocht. Dus toch een iets grotere gbw maler. Wil je ons meenemen in je overwegingen?Leinad schreef:Volgens mij is dat een mooie keuze! Ik ben benieuwd hoe de Libra je gaat bevallen
Voor mij was het rekensommetje heel simpel. 1kg bonen kost een €30,- (al wat duurdere bonen, in de praktijk betaal ik gemiddeld minder).Pti schreef: ma 18 mar 2024, 13:51 Tsja, om die reden is de ORO XL een veel betere keuze in het 65mm segment en de 75mm eigenlijk de beste keuze in de ATOM serie. In de mignon serie zie je precies hetzelfde verschil tussen de 50mm en de 55mm varianten.
De verhouding tussen dagelijks koffie verspillen en €400 meer investeren in een betere koffiemolen dezelfde of zelfs minder afschrijving dan de 65W snap ik alleen niet zo goed?
Maar als GBW zwaarder mag wegen dan retentie dan is de atom65W nog steeds een hele leuke maler voor het beschikbare budget, het kan altijd mooier/beter/duurder/groener aan de overkant.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je het ziet?Pti schreef:Ik ben het helemaal met je eens dat €1800 een hoop geld is én dat €400 meer een flinke extra uitgave is. Maar de wiskunde en de argumentatie kan ik me niet in vinden
Terug naar “Koffiemolens & malers”