Re: De LONDINIUMs afdeling

1111
ErikvW schreef: ma 20 nov 2023, 12:04 Dat gezegd hebbende ben ik zijdelings benieuwd: wanneer zou je de draagstructuur van de driptray moeten vervangen?
Normaal gesproken zou dat nooit nodig zijn.

Heb je tijdelijk een vervelend akkefietje in je huwelijk doordat je zonder daar zelf erg in te hebben na een personeelsfeestje per ongeluk bent blijven slapen bij een jonge collega en je vrouw heeft uit een soort van irritatie daarover je machine van het aanrecht geschoven, dan kan het zijn dat de drip tray die dreun heeft opgevangen en dat deze gelukkigerwijze simpel kan worden vervangen waarmee ook je huwelijk weer is gered.

(Peter van Kafko vertelde mij eens dat hij om die reden een Rocket van een klant moest herstellen)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1114
Helaas weer problemen met mijn Vectis.
Nu gewoon geen water hoe ik ook met de hevel beweeg.
De zuiger uit de groep gehaald en alles in de koffieoplosser gedaan.
Er is m.i. nergens iets van vet te zien.
Te laatste de machine gevuld en zonder zuiger aangezet.
Na een tijdje komt er wel water uit het kleine gaatje dus van groep naar boiler is niets verstopt.
Wat moet ik doen? :?: Ik snap er niets van.

1115
ErikW schreef:Helaas weer problemen met mijn Vectis.
Nu gewoon geen water hoe ik ook met de hevel beweeg.
De zuiger uit de groep gehaald en alles in de koffieoplosser gedaan.
Er is m.i. nergens iets van vet te zien.
Te laatste de machine gevuld en zonder zuiger aangezet.
Na een tijdje komt er wel water uit het kleine gaatje dus van groep naar boiler is niets verstopt.
Wat moet ik doen? :?: Ik snap er niets van.
Is er druk? Wordt de machine warm?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1116
ErikW schreef: wo 22 nov 2023, 15:37 Nu gewoon geen water hoe ik ook met de hevel beweeg.
Wat bedoel je met "geen water"?

Wat is de druk van de boiler op je drukmeter?

Doet de stoomspuit het flink?
ErikW schreef: wo 22 nov 2023, 15:37 De zuiger uit de groep gehaald en alles in de koffieoplosser gedaan.
Wat is "alles" hier?

Waarom zou je iets in nde koffieoplosser doen als er geen koffie aan zit?
ErikW schreef: wo 22 nov 2023, 15:37 Na een tijdje komt er wel water uit het kleine gaatje dus van groep naar boiler is niets verstopt.
Spuit het er hard uit?

Ik vermoed dat de drukmeter terugvalt naar bijna niks als je de hefboom omlaag doet of de stoomspuit aan zet en dat vervolgens de boiler pas echt op druk komt.

In dat geval is de ontluchter niet helemaal open gegaan, wat tijdelijk kan voorkomen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1117
Apparaat is normaal warm en druk staat op 1,2 bar.
Geen pf en geen douchescherm en dan komt er bij geen enkele positie van de hevel enig water te voorschijn.
De zuiger zit er netjes in en loopt normaal.

Het filterbasket, het douchescherm en de zuiger zijn allemaal in schoonmaak geweest en zien er er perfect uit.

Bij het opwarmen van het apparaat zonder zuiger, douchescherm pf en bakje, komt er eerst langzaam wat druppels uit het transportkanaal en als de warmte verder oploopt is er een klein straaltje te zien. Maar dan nog steeds zo zwak dat het langs de binnenwand blijft aflopen.
Dus geen straal met een bocht die van de wand af komt. Bij hogere temperatuur is het straaltje langs de binnenwand wel wat voller.

Ik weet niet meer of ik stoom heb geprobeerd.
Dit euvel is al 2 weken geleden ontstaan en ik ik er even de balen van.
Dacht een mooie, degelijke en super eenvoudige machine voor espresso's te hebben gekocht.

1119
ErikW schreef: wo 22 nov 2023, 19:59 Apparaat is normaal warm en druk staat op 1,2 bar.
Geen pf en geen douchescherm en dan komt er bij geen enkele positie van de hevel enig water te voorschijn.

Het filterbasket, het douchescherm en de zuiger zijn allemaal in schoonmaak geweest en zien er er perfect uit.

Bij het opwarmen van het apparaat zonder zuiger, douchescherm pf en bakje, komt er eerst langzaam wat druppels uit het transportkanaal en als de warmte verder oploopt is er een klein straaltje te zien. Maar dan nog steeds zo zwak dat het langs de binnenwand blijft aflopen.
Dus geen straal met een bocht die van de wand af komt. Bij hogere temperatuur is het straaltje langs de binnenwand wel wat voller.

Dacht een mooie, degelijke en super eenvoudige machine voor espresso's te hebben gekocht.
Maak toch een paar videos?
Videos maken veel zaken duidelijk.

1120
ErikW schreef:Apparaat is normaal warm en druk staat op 1,2 bar.

Balen zeg, jammer van zo een mooie machine. Ik snap de frustratie wel, hopelijk kun je er snel mee geholpen worden. Ik weet niet of ik nog voor een Londinium ga, ik zit nu toch meer naar de Argos en Strietman te kijken.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6