Heb nu 64mm plat df64 schijven vs SSP mp vs Niche Zero vs Comandante en verschil proeven is een bijzondere ervaring. Grappigste is dat de df64 schijven mij het best bevallen op smaak, heel fijn want dan hoef ik geen andere dure SSP schijven te kopen. Voor filterkoffie zijn de df64 schijven echt geweldig, heerlijk fruitige koffie, zoet en veel gelaagdheid. Verslaat met dit zakje koffie van Black en Bloom ook de comandante! Van de SSP mp schijven ben ik niet heel erg onder de indruk wat ik totaal niet had verwacht. Zowel filter als espresso zijn ok, maar kan er niet van onder de indruk zijn icm met mijn smaak dus.
Komende tijd ook verder met testen. Heb een aantal kg er doorheen gemalen (lidl xxl aanbieding) en merk toch wel smaakverschil opkomen in positieve zin. Dus moet mijn overtuiging dat schijven soort van inlopen misschien beetje bijstellen want er lijkt toch iets te gebeuren...
Ik ga verder met pielen en testen!
Al met al ben ik al tevreden met de nieuwe df64-2 en heb ik niet het gevoel dat deze maler mij weer gaat verlaten.