Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

31
[img]https://up.picr.de/46640129ty.jpg[/img]

[img]https://up.picr.de/46640130lq.jpg[/img]

[img]https://up.picr.de/46640131lj.jpg[/img]

Laatste foto om te laten zien hoe goed de plasma generator werkt! Wat een geweldige aanvulling is dat zeg. Ik heb GEEN RDT toegepast en dit is het resultaat! Zelfs een malabar gemalen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

33
slash103 schreef:Mooi hoor!
Standaard itamill burrs?
Nee er zit geen italmill meer in de df malers zoals voorheen wel het geval. Allemaal eigen productie van deze Chinesen producent dus standaard df 64mm burrs. Home barista presenteert deze inderdaad nog steeds als italmill burrs op hun website en iedere wederverkoper in de EU van NL, BE tot DE etc ook daardoor maar door eigen research direct bij de grote verkopers in andere werelddelen kan ik met zekerheid zeggen dat dit geen italmill burrs zijn.

Producent van deze malers is Ningbo Frigga Electric Appliance Co
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

36
Heb nu 64mm plat df64 schijven vs SSP mp vs Niche Zero vs Comandante en verschil proeven is een bijzondere ervaring. Grappigste is dat de df64 schijven mij het best bevallen op smaak, heel fijn want dan hoef ik geen andere dure SSP schijven te kopen. Voor filterkoffie zijn de df64 schijven echt geweldig, heerlijk fruitige koffie, zoet en veel gelaagdheid. Verslaat met dit zakje koffie van Black en Bloom ook de comandante! Van de SSP mp schijven ben ik niet heel erg onder de indruk wat ik totaal niet had verwacht. Zowel filter als espresso zijn ok, maar kan er niet van onder de indruk zijn icm met mijn smaak dus.
Komende tijd ook verder met testen. Heb een aantal kg er doorheen gemalen (lidl xxl aanbieding) en merk toch wel smaakverschil opkomen in positieve zin. Dus moet mijn overtuiging dat schijven soort van inlopen misschien beetje bijstellen want er lijkt toch iets te gebeuren...

Ik ga verder met pielen en testen!

Al met al ben ik al tevreden met de nieuwe df64-2 en heb ik niet het gevoel dat deze maler mij weer gaat verlaten.

37
Na veel lezen en twijfelen heb ik de beslissing genomen om voor een maler met platte schijven te gaan.
De Baratza Sette heeft de taken zeer goed gedaan.

Mijn smaak ligt meer bij licht tot max medium gebrande espresso boontjes.
Fruitig, floraal, helderheid. Dat spreekt mij het meeste aan.

Na het volgen van verschillende draadjes heb ik ook de DF64 gen2 (met de standaard maalschijven) besteld en vorige week mogen ontvangen.
Dit weekend mee ‘gespeeld’.

Out of the box: Ik had blijkbaar pech want de schijven waren totaal niet uitgelijnd. Na een dik uur werk en vooral sukkelen met die kleine stukjes aluminium folie erin geslaagd de schijven uitgelijnd te krijgen.
Verder lijkt de bouwkwaliteit enorm, zeker tov de Sette. De duurzaamheid van de alu schroefdraad … dat valt af te wachten.

Shot 1: Medium Kenia head to head tov de Sette
Shot liep ietsje te snel bij DF maling, maar direct een lekkere kop. De Sette ken in heel goed, dus een mooie vergelijking. In de basis liggen beide shot in hetzelfde smaakvenster. Echter de DF geeft een stuk meer helderheid en balans. Dit viel direct op.

Shot 2: Lichte branding Kenia (ook tov Sette)
Shots van beide malers liepen quasi gelijk. Ook hier scoort de Sette zeker niet slecht, maar het verschil is nog meer uitgesproken. DF geeft meer separatie en balans.

De standaard schijven in deze generatie DF zijn zeker niet slecht en ik ga er nog wat mee spelen en mijn brandingen ook wat bijsturen. Deze maler kan lichte branding veel beter aan dan mijn Sette!
Naar de toekomst toe wil ik ook eens gaan zien naar SSP Cast V3 en MP ifv van mijn smaak.
Rocket R58 - DF64 gen2 - Baratza Sette - Quest M3s