Re: Wat drink je nu?

4431
Barre Koffie schreef: di 28 nov 2023, 20:09 Bij wie bestel ik de lekkerste Malabar koffie?
Ik drink graag cappu en houdt van vol romig en donker,…
Je zou Malabar van Calor kunnen overwegen.

Laatst geprobeerd en ik vond het persoonlijk fantastisch voor cappucino en dergelijke maar ook gewoon lekker als espresso.

Ook best redelijk geprijsd.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

4433
Barre Koffie schreef: di 28 nov 2023, 20:09 Bij wie bestel ik de lekkerste Malabar koffie?
Je zou de Herfstmelange van Hoofdkwartier kunnen bestellen, heb hem nu ook thuis en die is erg lekker. Je proeft de malabar er goed in.
Andere optie is de Monsooned malabar van Little Roastery, die heb ik ook al meerdere keren besteld en is ook altijd lekker geweest.

4434
MdB schreef: wo 29 nov 2023, 10:38
Je zou de Herfstmelange van Hoofdkwartier kunnen bestellen, heb hem nu ook thuis en die is erg lekker. Je proeft de malabar er goed in.
Andere optie is de Monsooned malabar van Little Roastery, die heb ik ook al meerdere keren besteld en is ook altijd lekker geweest.

De Malabar is een bijzondere boon met uitgesproken smaken die uniek zijn. Het is niet wenselijk deze boon te mengen met andere bonen. Ik betreur het dat HK ervoor heeft gekozen hier een blend van te maken.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

4436
ronald22 schreef: wo 29 nov 2023, 11:26
MdB schreef: wo 29 nov 2023, 10:38

De Malabar is een bijzondere boon met uitgesproken smaken die uniek zijn. Het is niet wenselijk deze boon te mengen met andere bonen. Ik betreur het dat HK ervoor heeft gekozen hier een blend van te maken.
Pfoe, ik vind de HK herfstmelange een heerlijke blend van bonen die elkaar goed complimenteren. Juist een van de lekkerste opties bij het HK als je het mij vraagt.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

4438
Hier dezelfde ervaring met Malabar. Ik vind het nou niet echt een spannende of bijzondere boon, vooral heel saai qua smaak. In een blend naar mijn mening veel beter.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

4439
maurice1 schreef:
ronald22 schreef: wo 29 nov 2023, 11:26
MdB schreef: wo 29 nov 2023, 10:38 Je zou de Herfstmelange van Hoofdkwartier kunnen bestellen, heb hem nu ook thuis en die is erg lekker. Je proeft de malabar er goed in.

Pfoe, ik vind de HK herfstmelange een heerlijke blend van bonen die elkaar goed complimenteren. Juist een van de lekkerste opties bij het HK als je het mij vraagt.
Dat vond ik ook. Zeer geslaagd!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon