Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

103
bobbee schreef:Haha, ja dit zijn de vragen maar het antwoord is nog gissen blijkt. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk als verklaring voor komt!

Ik denk, en dat is geen gok, dat het de inspuiting wat tempert zodat de puck niet omgespit wordt door de kracht van het water of misschien blijft er wat water achter in de groep na een extractie door het ding waardoor de temp met shotjes achterelkaar wat stabieler blijft. Ik kan het echter niet onderbouwen of het überhaupt een logische gedachte is. Spannend wel!
Een HX met een stoomboiler van 22 liter…. Ik weet niet of dat stukje plastic nog veel verschil maakt.

104
gilleko B. schreef:
Filmpje dat een hoog "feel good" teweeg brengt. Cranktrekker voor hevelmachines. Spannend om te zien. Ben benieuwd als alles echt schoon, gesmeerd en van nieuwe seals en ringen is voorzien.

Afbeelding
De sfeer was ook erg ‘nice’ zoals de meerderheid van de aanwezigen dat zou noemen.
Later hebben we met mijn Sculptor nog boontjes gemalen voor filterkoffie. De koffie werd ‘sick’ maar ook ‘nice’ bevonden.

Ik hou van die mensen!

109
bobbee schreef: wo 29 nov 2023, 21:39 Kan er nog steeds niet uithalen waarom die erin zit.
Mijn idee:

Wanneer je de hefboom naar beneden hebt, de pre-infusie is compleet en je brengt de hefboom omhoog, dan wordt de druk op de kolom water met wat lucht erboven groter dan die in het thermosifon circuit.

Heel even zijn de 4 inlet holes nog open en in die tijd perst de zuiger wat lucht terug door die gaatjes, dat zit dan tijdelijk extra in de thermosifon en wanneer je na het shot heel even de hefboom omlaag brengt hoor je dat pufje ontsnappen.

Wanneer de ruimte achter die gaatjes grotendeels is opgevuld met die dikke ring en er duwt kortstondig wat lucht door die gaatjes, dan is er veel minder ruimte op die plek voor die lucht. Er komt minder in, er hoeft minder uit.

Mogelijk heeft men gemeend dat er daar iets moest worden verbeterd en is dat zo 'opgelost' zonder dat het metalen deel van de zuiger daar dikker moest worden gemaakt.

Net zo wanneer er vanuit de horeca af en toe melding kwam "er komt water boven uit de groep!" -- dan hielp die ronde dunne ring die extra ging in de 'vouw' van de bovenste seal om de ontsnapping naar boven, zelfs bij slecht onderhouden machine, tegen te gaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

110
Pimmedoris schreef:Leuk en mooi om te lezen dit!

Zou je met die vragen van de seals niet bij KvdW zelf aan kunnen kloppen? Dit lijkt me specifiek voor deze machine, dus hij zal er een idee bij gehad hebben?
Ik ben meteen naar de website gegaan en kwam een aantal documenten tegen, waaronder de onderdelenlijst. Te zien is dat die ring een isolator is. Weten we dat ook weer!

Afbeelding