Bedankt voor de hulp.MeZZiN schreef: wo 31 jan 2024, 10:19 Even los van de Burr grote de df83 heeft een grotere motor en kan sneller malen verder heb je zat Burr keuze. En door de zware motor die minder belast wordt gaat hij waarschijnlijk langer mee.
En toen ik ooit 15 jaar geleden begon was het flat Burr en zo groot mogelijk plus onderzoek werd maar weinig gedaan dus het meeste was hoe het ervaarde en daarom zijn er nu nog een hoop fabels en regels die daar uit voorkomen. Zoals de grootste burr is de beste.
Conische was fout en flat was het beste en dat is ook al lang niet meer zo.maar toch wilde ik perse een flat waarom rationeel geen echt goede reden smaak verschil weet ik niet eens.
Maar terug naar het hoofd advies: geen slechte keuze eerder budget kan je het missen ga voor de DF83 of een DF64 met SSP burrs anders een van de DF64 en gooi die 200 euro naar een andere verbetering van je workflow. Elke keuze maakt super goede espresso / v60 etc.
Dus DF64 met SSP is echt wel voldoende? Mijn vraag die nu in mijn hoofd spookt is, is het het waard om €300 extra uit te geven aan de 83?