Beste koffie liefhebbers.
Ik heb een Expobar Brewtus 4 met pid en nu blijft diezelfde pid na het opwarmen op 43 staan. (overigens is het een blauwe pid) heeft iemand een idee hoe dat kan?
Overigens warmt de machine wel gewoon op.
Tevens wil ik mij orienteren op een enkelboiler systeem omdat ik (behoudens 1 keer in de maand doorspoelen van de 2e boiler) diezelfde 2e boiler nooit gebruik.
Heeft iemand tips voor een enkel boiler apparaat?
Ik drink 2 a 3 kopjes koffie per dag en heb een Mahlkoning grind on demand.
Vriendelijke groet, Robert
Re: Expobar Brewtus 4
2Doen al je LED lampjes het wel? Bij mij gaan ze een voor een stuk, totdat ze allemaal dood zijn en ik de PID moet vervangen. Bij mij staat die nu op 42, wat ik lees als 92.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
3Hi Barista,
Bedankt voor je reactie,
Ja, alle lampjes doen het van de pid dat is juist zo verwarrend want dan zou ik zeggen dat de pid defect is.
De machine warmt ook prima op, kan het misschien een bepaalde code zijn? ik ga zo even googlen of dat idd het geval is.
Bedankt voor je reactie,
Ja, alle lampjes doen het van de pid dat is juist zo verwarrend want dan zou ik zeggen dat de pid defect is.
De machine warmt ook prima op, kan het misschien een bepaalde code zijn? ik ga zo even googlen of dat idd het geval is.
4Heb ik ook gehad. Digits vallen stuk voor stuk uit en je moet temperatuur raden. Of nooit meer verstellen. Uiteindelijk nieuwe ingezet
5Bedankt voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat er een streepje van de 9 mist dus dat het op een 4 lijkt want ik had hem laatst op 46 gezet en toen smaakte mijn koffie verbrand. Ik heb hem te koop gezet want ik gebruik die dubbele boiler toch niet. Ik ga w.s. voor een ecm Puristica.
6Misschien leuk om je verkoop bericht hier dan ook te delen in het verkoop gedeelte.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
7Dit draadje mag dicht, ik heb de hele boel verkocht/ingeruild en ben opnieuw begonnen.