Re: Advies en hulp gevraagd
11Tsjah, turbo of XL was een véél betere keuze geweest in die prijsklasse, is gemak de doorslag geweest om voor de libra te kiezen?
Twee dingenErik82 schreef: zo 12 mei 2024, 08:37 Let wel op dat de Eureka Libra met 55mm een maler uit het startsegment is. Nu met je Delonghi gaat het goede resultaten geven maar later met een echte espressomachine (de Rocket) gaat hij meer en meer door de mand vallen. Dan was de Fiorenzato of een Super Jolly een veel betere keuze geweest met 64mm schijven.
De beste zeker niet maar wel heel veel ervaring. Daarnaast weet jij net zo goed als mij at 55mm niet top is en echt een beginnersmalertje als we het over echte espresso hebben. Dan zou jij net zo goed DE expert zijn . Kijk maar eens naar je eigen malers.fransg schreef: zo 12 mei 2024, 09:08 Twee dingen
1) jij bent DE expert en weet het het beste, daarover geen discussie mogelijk natuurlijk
2) de keuze van lekkere boontjes is veel belangrijker dan die voor een paar mm bredere schijven. Ook zou ik iemand die blij is met de aanschaf van een heel behoorlijk goede maler niet meteen in een tranendal douwen met advies gegeven vanaf een voor 99% onbereikbaar hoog niveau. Ook denk ik dat deze mensen die nu de Libra hebben een groter vermogen hebben om gewoonweg blij en tevreden te zijn dan jij. Dat is een levenskwaliteit, daar kan geen schijf van 64mm tegenop malen. Bovendien zal de nieuwe espressomachine weer verdere deuren openen naar verrukkelijke espresso. Dat daar over een jaar of meer een verlangen kan ontstaan naar upgrades, daar zal tegen die tijd mogelijk ook budget voor zijn en alle gelegenheid tot wéér veel tevredenheid met het leven.
ik zou hem laten staan. Horeca malers zijn robuust en in veel gevallen in een prima staat en kunnen goede koffie maken maar hebben extra werk en vaak verspilling nodig. Je gaat door de onbekende factor al snel extra koffie malen en dan naar je vaste dosis "terugmeten".SamanthaNauta schreef: ma 27 mei 2024, 21:03 Nu zie ik een gebruikte Nuova Simonelli MDJ.
Wat zijn jullie ervaringen/kennis hier mee?
Hij komt bij een horeca vandaan.
Terug naar “Koffiemolens & malers”