Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

182
In vergelijking met Senseo en Nespresso vind ik de Mokapot best aardig maar in vergelijking met echte koffie heb ik er nog nooit een goede bak koffie uit gekregen. Met melk erdoor gaat het best aardig maar dat is het dan ook wel en dan heb ik alle mogelijke methoden om het "goed" te zetten wel geprobeerd. Zelfs voor op vakantie ben ik over op V60 in plaats van de Mokapot want dat bevalt me toch echt beter.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

183
cremalover schreef:
bobbee schreef: ma 08 apr 2024, 00:26 Ja ben ik ook benieuwd naar want mij lukt het niet om wat lekkers uit een mokapot te krijgen.
Vergeet niet dat ik bitter kan waarderen en zure smaken haat.Het zal niet voor iedereen zijn.
Techniek is simpel.De James Hoffmann tip van voorverwarmd water levert voor mij niks op.
Ik vul de basket met de K30,tamper niet ,draai het ding in mekaar en gebruik de passende pit.Die niet langs de pit omhoog vlamt.Matig vuur en gaan met die. banaan.Voor drinken ff roeren.
Ja, dit is ook hoe ik het doe, ik vind het érg lekker. Warm water vind ik wel een lichte pré. De Bialetti's zijn al ruim 30 jaar bij ons in huis en zijn altijd een constante factor geweest, tot op de dag van vandaag.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

184
fob schreef:Zo doe ik het ook, maar ik gebruik ook nog een Aeropress filterpapiertje. Dit voorkomt dat er fines meekomen.
Dat doe ik júist niet. Met filtertje vind ik het resultaat significant minder smakelijk. Grappig hoe dat voor iedereen anders is.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

186
fransg schreef: za 06 apr 2024, 13:52
Yespresso schreef: za 06 apr 2024, 12:41 Lelit Bianca de deur uit gedaan en een Gaggia er voor in de plaats. Gaggiuino kit erop. Dat was best wel een klusje en ik ben niet onhandig. Het is eigenlijk heel makkelijk maar ik wil altijd alles eerst snappen en pas dan aan de slag gaan. Bedrading ook opnieuw. Was een mooi project. Ik stond op het punt om een Decent te kopen maar ik vond dat toch te duur. De eerste shots zijn veelbelovend.
Wat leuk! Maak je ook een video ervan om ons te laten zien?
Het duurde even en het is maar een half filmpje maar beter dan niets. Dit is het IUIUIU profiel. In de gaggiuino software zitten 5 standaard profielen die je verder kunt aanpassen. Zo zit er ook een Londinium en blooming espresso profiel op. Je kunt oneindig veel aanpassen maar dat hoeft niet en dat is fijn. Stomen doet ie ook als de beste.

Nu ga ik een zwarte Gaggia aanpassen dus deze ga ik weer van de hand doen.

https://youtube.com/shorts/t277NQ-zVG0? ... EhPhl69OGg

Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

187
Yespresso schreef:
fransg schreef: za 06 apr 2024, 13:52
Yespresso schreef: za 06 apr 2024, 12:41 Lelit Bianca de deur uit gedaan en een Gaggia er voor in de plaats. Gaggiuino kit erop. Dat was best wel een klusje en ik ben niet onhandig. Het is eigenlijk heel makkelijk maar ik wil altijd alles eerst snappen en pas dan aan de slag gaan. Bedrading ook opnieuw. Was een mooi project. Ik stond op het punt om een Decent te kopen maar ik vond dat toch te duur. De eerste shots zijn veelbelovend.
Wat leuk! Maak je ook een video ervan om ons te laten zien?
Het duurde even en het is maar een half filmpje maar beter dan niets. Dit is het IUIUIU profiel. In de gaggiuino software zitten 5 standaard profielen die je verder kunt aanpassen. Zo zit er ook een Londinium en blooming espresso profiel op. Je kunt oneindig veel aanpassen maar dat hoeft niet en dat is fijn. Stomen doet ie ook als de beste.

Nu ga ik een zwarte Gaggia aanpassen dus deze ga ik weer van de hand doen.

https://youtube.com/shorts/t277NQ-zVG0? ... EhPhl69OGg
Gaaf hoor! Ik ga einde van het jaar beginnen aan het project met de mijne. Ik ben benieuwd
Afbeelding
thanks nog voor je hulp met alle accessoires etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk